شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,402
بازدید دیروز: 23,556
بازدید کل: 152,284,220
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 51
کاربران حاضر: 51
بررســـی شیـــوه های آموزش قانـونــگرایی و شهروندی در مدارس استان گیلان درسال 1389
چکیده:

این تحقیق  به بررسی شیوه­ها و عوامل موثر آموزش قانونگرایی و شهروندی در مدارس دوره راهنمایی استان گیلان پرداخته است .شیوه ها شامل تشویق و تنبیه در مدارس استان وعوامل به بررسی تاثیر گروه همسالان ، نگرش به مدرسه و مدیریت مدرسه و همچنین نقش «دیگران مهم» و «خود»  در قالب ده فرضیه به بررسی موضوع مورد نظر پرداخته است .
محقق با استفاده از یک چارچوب مفهومی متناسب با نیاز تحقیق در مدارس و ترکیب دیدگاههای نظری و یک نظریه کلی در زمینه شناخت، نگرش و رفتار که مبتنی بر نظریه فیش باین و آجزن بوده است، به مطالعه پرداخته است .
روش اصلی کار  پیمایش و پایگاه تحقیق اثباتی بود که  محقق فقط به رد وتایید فرضیات خویش پرداخته است. ابزار تحقیق  پرسشنامه بوده و اطلاعات از میان 397 دانش­آموز  سوم راهنمایی از بین شش شهر استان جمع آوری شد و روش نمونه گیری نیز احتمالی طبقه بندی چندمرحله­ای بوده است. 

کلید واژه: شهروندی ، قانونگرایی ، شیوه ها
نویسنده(گان): محمدحسن آغاز
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان تهران
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 23
قیمت (تومان): 5000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.