هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی و بکارگیری فناوریهای ارتباطات و اطلاعات ( ICT ) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار بود که در سال تحصیلی 87 – 86 انجام شده است. جامعه آماری پژوهش را اساتید دانشگاه آزاد گرمسار به تعداد 100 نفر که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند، تشکیل دادند. برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه بسته پاسخ استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها، از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی چون آزمونهای خی دو، همبستگی اسپیرمن و رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که با اطمینان 95% بین یادگیری سازمانی و بکارگیری فناوریهای ارتباطات و اطلاعات ( ICT ) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار رابطه معنادار وجود دارد. همچنین بین دو متغیر همبستگی مستقیم و مثبت وجود دارد. نتایج حاصل از رگرسیون چندگانه نیز نشان داد که از بین مولفه های متغیر مستقل ( یادگیری سازمانی ) مولفه مدلهای ذهنی به مراتب سهم بیشتری در مقایسه با سایر مولفه ها در پیشگویی متغییر وابسته ( ICT )دارد.