اکنون برای همه کشورهای صنعتی و تازه صنعتیشده روشن است که اینترنت بهعنوان یک پدیده نوظهور در توسعه اقتصادی و پیشرفت در حوزههای مختلف آن نقش بسزایی را ایفا میکند. در این مقاله ابتدا ادبیات بازاریابی اینترنتی، سپس بازاریابی اینترنتی و آمیخته بازاریابی مورد بررسی قرار داده میشود. در ادامه با بررسی چالشها و فرصتهای بازاریابی، راهکارهای موثر در بازاریابی اینترنتی و جایگاه آن تحقیق میشود و در پایان استراتژیهای موثر در بازاریابی اینترنتی برای استفاده از چالشها و بهرهگیری از فرصتها مورد بحث قرار میگیرد.