شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 4,837
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,658,840
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 111
کاربران حاضر: 111
کارآفرینی سازمانی؛ مفاهیم، تعاریف، مدل‌ها (در تکاپوی ارایه مدل بومی برای سازمان‌های بومی ایرانی)
چکیده:

بدون تردید سازمانهای سده بیست و یکم با تحولات پر شتاب و تهدیدهای گسترده منطقه ای، ملی و بین المللی روبه رو هستند و تضمین و تداوم حیات و بقای سازمانها نیازمند یادگیری سازمانی و کارکنان و یافتن راه حلها و روشهای جدید مقابله با مشکلات است که به نوآوری، ابداع، خلق محصولات یا خدمات، فرایندها و روشهای جدید بستگی زیادی دارد. ابزار کلیدی در این مسیر کارآفرینی سازمانی به عنوان پدیده ای نوین در اقتصاد، است. کارآفرینی سازمانی راهی برای بازآفرینی قابلیت های اقتصادی و سازمانی محسوب شده و نقش مهمی در تثبیت موقعیت رقابتی دارند. کارآفرینی سازمانی باعث می شود تا سازمان ها و جوامع در مسیر توسعه قرار گرفته و حرکت رو به جلویی داشته باشند. این موارد گواه این حقیقت است که کارآفرینی نقشی تعیین کننده و راهبردی در زندگی نوین سازمانی دارد. در این مقاله در صدد هستیم تا مروری بر ادبیات کارآفرینی داشته و به تبارشناسی کارآفرینی سازمانی بپردازیم. همچنین ضمن مرور الگوهای کارآفرینی سازمانی و موانع تاثیرگذار بر کارآفرینی سازمانی، مدل بومی برای سازمان های ایرانی را ارائه دهیم.

کلید واژه: کارآفرینی، کارآفرینی سازمانی، سازمان کارآفرین، خلاقیت، نوآوری
نویسنده(گان): حسین خنیفر، حامد بردبار (فرستنده)، فریبا فروغی قمی، سید مجتبی حسینی فرد، زهرا خدایی
منبع: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.