گسترش و توسعه دنیای امروز و افزایش رقابت باعث شده که سازمانها برای بقای خود فقط به سود و منافع خودشان بیندیشند در حالی که هر تصمیم کوچکی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در سایر دیگر بخش های جامعه تاثیر خودش را نشان می دهد. در گذشته بین جامعه و شرکت ها رابطه ای مادی برقرار بود اما به مرور زمان و با توسعه درک بشری، شرکت ها ملزم شدند که علاوه بر بعد اقتصادی به بعد جدیدی از مسئولیت های خود نیز پایبند باشند. این بعد جدید چیزی جز مسئولیت اجتماعی شرکت ها نیست. دهه های متمادی است که مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)، به عنوان مفهومی تعریف شده است که از طریق آن شرکت ها به صورت داوطلبانه برای داشتن جامعه ای بهتر تلاش می کنند وهمچنین فرآیندی در نظر گرفته شده است که بدان وسیله شرکت ها روابط خود را با ذینفعان مدیریت می کنند (آلبارد و دیگران، 2007، 391). با پذیرفتن مسئولیت اجتماعی، شرکتها از نقش تاریخی خود فراتر رفته و در پی کسب منافع زیست محیطی همراه با منافع اقتصادی و همسویی این دو می باشد. در این مقاله، ضمن معرفی مسئولیت اجتماعی شرکت و ارائه پیشینه ای از آن، نمونه ای از مسئولیت اجتماعی در ایران مورد بحث قرار خواهد گرفت.