شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 968
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,681,868
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 119
کاربران حاضر: 119
مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) (مورد کاوی برنج هندی در ایران)
چکیده:

گسترش و توسعه دنیای امروز و افزایش رقابت باعث شده که سازمانها برای بقای خود فقط به سود و منافع خودشان بیندیشند در حالی که هر تصمیم کوچکی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در سایر دیگر بخش های جامعه تاثیر خودش را نشان می دهد. در گذشته بین جامعه و شرکت ها رابطه ای مادی برقرار بود اما به مرور زمان و با توسعه درک بشری، شرکت ها ملزم شدند که علاوه بر بعد اقتصادی به بعد جدیدی از مسئولیت های خود نیز پایبند باشند. این بعد جدید چیزی جز مسئولیت اجتماعی شرکت ها نیست. دهه های متمادی است که مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)، به عنوان مفهومی تعریف شده است که از طریق آن شرکت ها به صورت داوطلبانه برای داشتن جامعه ای بهتر تلاش می کنند وهمچنین فرآیندی در نظر گرفته شده است که بدان وسیله شرکت ها روابط خود را با ذینفعان مدیریت می کنند (آلبارد و دیگران، 2007،‌ 391). با پذیرفتن مسئولیت اجتماعی، شرکت‌ها از نقش تاریخی خود فراتر رفته و در پی کسب منافع زیست محیطی همراه با منافع اقتصادی و همسویی این دو می باشد. در این مقاله، ضمن معرفی مسئولیت اجتماعی شرکت و ارائه پیشینه ای از آن، نمونه ای از مسئولیت اجتماعی در ایران مورد بحث قرار خواهد گرفت.

کلید واژه: ‌مسئولیت اجتماعی شرکت، اخلاق، سود، اصول مسئولیت اجتماعی، ‌ارزش‌های مسئولیت اجتماعی
نویسنده(گان): حامد بردبار
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت استراتژیک
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1389
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.