بانک ها به عنوان موسسات اقتصادی همواره به دنبال تحقق توقعات و نیازهای مشتریان خود می باشند.به کارگیری فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری الکترونیکی موجب کاهش فاصله جغرافیایی و زمانی بین بانک ومشتری شده و همچنین کاهش هزینه ارائه خدمات بانکی و نقل وانتقال پول و افزایش رقابت بین بانک ها وبالا بردن کیفیت خدمات گردیده است. یکی از فعالیت بانک ها در زمینه الکترونیک کارت های الکترونیکی (اعتباری) است که امروزه کارت های اعتباری در انواع مختلف جهت ارائه خدمات متنوع با دارا بودن قابلیت استفاده در سطح ملی و بین المللی صادر می شوند و مورد استقاده قرار می گیرند. دامنه و کاربرد کارت در زندگی اقتصادی از وسعت و گستردگی قابل ملاحظه ای برخوردار است و امروزه بسیاری از پرداخت ها و دریافت ها و تأمین بسیاری از کالاها و خدمات نظیر عملیات بانکی و پرداخت هزینه های مرتبط ، یا مسافرت و بیمه از این طریق امکان پذیر است. در این مقاله سعی شده است که ضمن مفاهیمی از بانکداری نوین الکترونیکی و شناسایی انواع کارت های الکترونیک و نقش کارت های اعتباری در بهبود کیفیت نیز پرداخته شود.