شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,564
بازدید دیروز: 24,358
بازدید کل: 151,965,979
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 129
کاربران حاضر: 130
طراحی و ساخت سیستم نمونه ثبت و ذخیره اطلاعات ماشین آلات راهداری و راهسازی در جهت آنالیز وضعیت و نظارت بر تعمیر و نگهداری آنها
چکیده:
پایش واعمال نظارت برکارکرد و وضعیت نگهداری ماشین آلات بویژه انواع سنگین و تحت اجاره ، در حال حاضربصورت مستقیم و دوره ای انجام می شود وامکان نظارت مستمر از طریق ناظر وجود ندارد .لذا جهت پایش دائمی اینگونه ماشین آلات وبه منظور نظارت مستمر برکارکرد و وضعیت آنها و نیز پیش بینی وضعیت آنها (برنامه پیش بینانه)، سیستم اندازه گیری وثبت پارامترهای شاخص ماشین آلات (دما، فشار و.. ) طراحی و ساخته شده است که بدینوسیله ضمن ذخیره اطلاعات ،پس از بازیابی و تحلیل آنها امکان آگاهی از نحوه کارکرد و وضعیت ماشین در مقاطع مختلف فراهم می گردد. سیستم Data Logger پالس های الکتریکی آنالوگ حسگرها را دریافت و به دیجیتال تبدیل کرده ضمن ذخیره آنها در حافظه RAM خارجی ،قابلیت نمایش آنلاین را نیز مهیا می کند.کلیه مراحل طی برنامه ،از طریق یک عدد آی سی میکروکنترلر ،کنترل می شود.
کلید واژه: سیستم اندازه گیری و ثبت اطلاعات، Data logger، سیستم، تعمیر و نگهداری
نویسنده(گان): اسماعیل تربره، رسول جوادیان، امیر جعفرپور
منبع: سومین کنفرانس نگهداری تعمیرات
موضوع: نگهداری و تعمیرات
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.