شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,552
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,529,830
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 81
کاربران حاضر: 82
شاخصهای کسب و کار و ارتباط آن با کارآفرینی در آموزش عالی
چکیده:

رسالت آموزش عالی شامل آموزش، پژوهش و خدمات اجتماعی است. ایجاد توازن بین این عناصر پویایی دانشگاه را به همراه خواهد داشت. کارآفرینی و ایجاد اشتغال بیش از هرچیز به میزان و نحوه سرمایه گذاری در آموزش عالی، تحقیق و توسعهء و فضای کسب و کار یک کشور بستگی دارد. فضای کسب و کار به عنوان چارچوبی متشکل از نهادهای کارآمد (مالی، قضایی، اداری و اجتماعی)، قوانین و مقررات شفاف و باثبات و سیاستگذاری مناسب دولت، بستر لازم برای رشد پایدار اقتصادی، توسعه سرمایه گذاری، کارآفرینی و کاهش نگرانی و عدم اطمینان نسبت به آینده را تا سطح قابل تحمل برای فعالان اقتصادی فراهم می کند. از این رو مقاله حاضر در ابتدا به بررسی رابطه بین دانشگاه، کارآفرینی و اشتغال پرداخته و تشریحی از نقش دانشگاه در توسعه کارآفرینی داشته است. و در ادامه شاخص های 10 گانه کسب و کار در ایران را از دیدگاه بانک جهانی مورد بررسی قرار داده است. و به ارائه مدل مفهومی جدیدی در ارتباط با قوای سه گانه و رابطه آنها با فضای کسب و کار نموده است. در پایان مقاله، موارد مذکور جمع بندی شده، و ارتباط بین شاخص های کسب و کار و توسعه کارآفرینی در دانشگاه ها بیان شده است.

کلید واژه: کارآفرینی، دانشگاه، فضای کسب و کار، شاخص های کسب و کار
نویسنده(گان): داریوش حسن پورگل افشانی، محسن کلیچ، پروانه زراعتی
منبع: ارسالی نویسنده (ارائه شده در کنفرانس ملی کارآفرینی، تعاون، جهاد اقتصادی )
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه