این مقاله با هدف بررسی اثربخشی تبلیغات در محیط مجازی در سایت های ایرانی، با استفاده از مدل سلسله مراتب تاثیرات به آزمون 6 فرضیه ، می پردازد. جامعه آماری این پژوهش 400 نفر از دانشجویان و کارمندان دانشگاه دولتی و آزاد اسلامی سمنان می باشد. گردآوری داده ها توسط پرسشنامه صورت گرفته است که در پرسشنامه از کاربران اینترنت خواسته شده است که آیا پاسخ دهند آیا تبلیغ در آن فضا می تواند باعث آگاهی بخشی، ترغیب، ترجیح و در نهایت خرید آنها شود؟ تجزیه و تحلیل داده های جمعیت شناختی توسط نرم افزار spss و آزمون فرضیه ها توسط نرم افزار lisrel انجام گرفته است . برای تحلیل فرضیه ها از مدل معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تاییدی استفاده گردیده است که در نهایت همه فرضیه ها تایید شدند.