شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,350
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,671,353
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 103
کاربران حاضر: 103
بررسی تاثیرات عوامل جمعیت شناختی و ویژگیهای فیزیکی کالا بر رفتار خرید در بازار تلفن همراه در خاورمیانه مطالعه موردی : ایران، امارات متحده عربی، عربستان و مصر
چکیده:

این مقاله با هدف بررسی تاثیرات ویژگی های جمعیت شناختی و کالا بر رفتار خرید گوشی های تلفن همراه در خاورمیانه، به آزمون 12 فرضیه، می پردازد.حجم نمونه با توجه به جامعه نامحدود 246 مشخص گردید و از طریق توزیع پرسشنامه و مصاحبه اطلاعات لازم جمع آوری گردید. برای نمونه گیری از روش تصادفی ساده استفاده شده است. روش کار مورد استفاده در این پژوهش بصورت توصیفی-پیمایشی می باشد که با استفاده از اطلاعات دریافتی از مصرف کنندگان گوشی های تلفن همراه در خاورمیانه به اثرگذاری این متغیرها پرداخته شده است. آزمون های مورد استفاده ، کای دو پیرسون(X^2) و آزمون دوجمله ای می باشد و تحلیل های مربوطه با استفاده از نرم افزار SPSS انجام گرفته است. یافته های به دست آمده نشان می دهد که اثرگذاری ویژگیهای کالا بر رفتار خرید مورد تایید می باشد و همچنین متغیرهای جمعیت شناختی دارای اثرمعناداری نمی باشند بجز متغیر درآمد که اثرگذاری این متغیر بر رفتار خرید مورد تایید قرار گرفت.

کلید واژه: رفتار مصرف کننده، تصمیم خرید، ارزش، کارآیی، حجم خرید، تنوع و مزایا
نویسنده(گان): وحید شرفیان، محمد قلی یزدانی، حسین اصغری
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.