این مقاله با هدف بررسی تاثیرات ویژگی های جمعیت شناختی و کالا بر رفتار خرید گوشی های تلفن همراه در خاورمیانه، به آزمون 12 فرضیه، می پردازد.حجم نمونه با توجه به جامعه نامحدود 246 مشخص گردید و از طریق توزیع پرسشنامه و مصاحبه اطلاعات لازم جمع آوری گردید. برای نمونه گیری از روش تصادفی ساده استفاده شده است. روش کار مورد استفاده در این پژوهش بصورت توصیفی-پیمایشی می باشد که با استفاده از اطلاعات دریافتی از مصرف کنندگان گوشی های تلفن همراه در خاورمیانه به اثرگذاری این متغیرها پرداخته شده است. آزمون های مورد استفاده ، کای دو پیرسون(X^2) و آزمون دوجمله ای می باشد و تحلیل های مربوطه با استفاده از نرم افزار SPSS انجام گرفته است. یافته های به دست آمده نشان می دهد که اثرگذاری ویژگیهای کالا بر رفتار خرید مورد تایید می باشد و همچنین متغیرهای جمعیت شناختی دارای اثرمعناداری نمی باشند بجز متغیر درآمد که اثرگذاری این متغیر بر رفتار خرید مورد تایید قرار گرفت.