بازاریابی اینترنتی تحت عنوان بازاریابی وب سایت یا بازاریابی آن لاین شناخته شده است و همچنین بهتر، تحت عنوان بازاریابی محصولات یا خدمات در اینترنت یا وب سایت شناخته می شود. این یک روش بسیار مفید برای سازمانهاست تا خدمات یا محصولاتشان را به مناسب ترین روش ها تبلیغ کنند. اینترنت نقش بسیار مهمی در سناریوی فناوری نوین خواهد داشت . بیشتر ماهیت بازرایابی اینترنتی، از لحاظ فراهم سازی عکس العمل سریع کاربر، و عکس العمل های دریافت شده، یک کیفیت منحصر بفرد بازاریابی به شمارمی رود. این مقاله درمورد این حقیقت تاکید میکند که بازاریابی اینترنتی دامنه گسترده ای دارد زیرا نه تنها به اینترنت، ایمیل و خصیصههای بیسیم تاکید می کند بلکه شامل سیستم مدیریت پایگاه داده مشتری دیجیتال و مدیریت ارتباط مشتری الکترونیک (ECRM) می با شد. همچنین در این مقاله به مزایای تبلیغات اینترنتی و فرصت های پیش رو پرداخته، سپس چالش های موجود مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در انتها نیز نقش تبلیغات اینترنتی در ارتباطات راه دور و استراتژی های مهم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.