شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,673
بازدید دیروز: 19,336
بازدید کل: 152,163,600
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 72
کاربران حاضر: 72
تحلیل ارتعاشات آزاد پره توربینهای گازی به منظور جلوگیری از خستگی دور بالا
چکیده:
خستگی دور بالا یکی از عوامل اصلی بروز خرابی در پره های توربینهای گازی می باشد که از یکسو باعث کاهش میزان دسترسی و قابلیت اطمینان نیروگاههای گازی شده و از سوی دیگر باعث تحمیل هزینه جایگزینی پره ها به بخش نگهداری و تعمیرات این نیروگاهها می گردد. ارتعاشات بالای پره توربین می تواند تنشهای دینامیکی بالاتر از حد مجاز تولید کند که باعث ایجاد خستگی دور بالا می گردند. با بررسی ارتعاشات پره توربین می توان از بروز پدیده تشدید جلوگیری نمود و ارتعاشات پره توربین را در حد قابل قبولی نگه داشت. در این مقاله روشی جدید برای آنالیز مودال پره های توربین ارائه شده است. در روش معمول از داده های تست مودال پره در حالت گیردار، برای روزآمد کردن مدل اجزاء محدود استفاده می گردد. سپس مدل تحلیلی روزآمد شده در شرایط کاری پره تحلیل می گردد. در این مقاله با ارائه چند مثال نشان داده شده است که داده های تست بدست آمده از این روش از دقت مناسبی برخوردار نیستند. در روش پیشنهادی در این مقاله از داده های تست در حالت آزاد برای روزآمد کردن مدل تحلیلی استفاده گردیده است. در ادامه کارایی این روش برای تحلیل مودال پره توربین ثابت گردیده است.
کلید واژه: تست مودال، روش اجزا محدود، روزآمد کردن مدل، پره توربین
نویسنده(گان): مهدی بهزاد، سید محمد رضا حسینی، علیرضا ابراهیمی
منبع: سومین کنفرانس نگهداری تعمیرات
موضوع: نگهداری و تعمیرات
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.