شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 24 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,482
بازدید دیروز: 19,714
بازدید کل: 152,185,123
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 51
کاربران حاضر: 52
معرفی نگهداری و تعمیرات جامع
چکیده:
در طول سالیان بسیاری، در اکثر سازمان ها و شرکت ها، تمامی تمرکز مدیریت بر فعالیتهای تولیدی انجام شده و به موضوع نگهداری و تعمیرات(نت) به چشم یک سربار و مزاحم نگریسته شده است. و این نگرش، باعث شده که فعالیتهای نت نادیده گرفته شود، اما در سالهای اخیر، سیاست های سازمانی و نیازمندیهای کسب و کار باعث شده تا مدیران توجه بیشتری را به نگهداری و تعمیرات پیدا کنند. یکی از دلایل اصلی این توجه، آن است که هزینه های نگهداری و تعمیرات در سازمان ها به صورت یکی از هزینه های اصلی تبدیل شده است. فراوانی بسیار زیاد هزینه های بخش نگهداری و تعمیرات در کارخانجات این توان بالقوه را بر مدیریت ایجاد کرده است که بتوان با توجه کردن به مقوله نت، جلوی بسیاری از این هزینه ها را بگیرد. با استقرار روشهایی که در این مقاله توضیح داده شده می توان هزینه های نگهداری و تعمیرات را کاهش داد. با ترکیب مناسب برنامه های فهرست شده زیر، در بخش نگهداری و تعمیرات درمیان مدت و کلان مدت فوائد بسیار زیادی نصیب سازمان خواهد شد. تجارب سازمان ها نشان داده است که با اجرای روشهای مناسب نگهداری و تعمیرات و توجه کردن به تجارب ارزنده نت سازمانها، کاهش هزینه ها تا میزان ٢٠ تا ٣٠ درصد اتفاق می افتد. مدیران نگهداری و تعمیرات صنایع با بکارگیری ترکیبی مناسبی از روشهای ذیل، موفق شده اند که کنترل بیشتر و موثرتری بر عملکرد سازمان داشته باشند و به موفقیت واقعی دست یابند.
کلید واژه: TPM، TBM، 5S
نویسنده(گان): مرجان لطیفی نژاد، لیلا بیرانوند
منبع: سومین کنفرانس نگهداری تعمیرات
موضوع: نگهداری و تعمیرات
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.