هدف از این پژوهش، بررسی کیفیت آموزش های مهندسی شرکت تهران بویلر می باشد. برای این کار ابتدا بر مبنای درک و استنباط فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی و ارائه کنندگان این دسته از خدمات، مؤلفه های استاندارد یکی از روش های اندازه گیری کیفیت خدمات، (سروکوال)، مطابق با ویژگی خاص برنامه های آموزشی و وضعیت سازمان مورد بررسی، بومی شده و سپس نسبت به اندازه گیری درک فراگیران از میزان کیفیت خدمات آموزشی اقدام گردیده است. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش شامل مهندسانی است که در سال های 1388-1384 تحت پوشش برنامه های آموزش مهندسی قرار داشته اند. از آن جا که مطالعه تمام افراد جامعه آماری ممکن نبود، لذا با استفاده روش نمونه گیری تعداد 245 نفر از آنها انتخاب و پرسش نامه های تهیه شده در اختیار آنان قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین انتظارات مهندسان و عملکرد ارائه شده در رابطه با هریک از ابعاد پنجگانه مورد مطالعه اختلاف معناداری وجود دارد که نشان دهنده عدم رضایت کامل از کیفیت برنامه های آموزشی است.