شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 8,243
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,689,143
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 254
کاربران حاضر: 254
ارزیابی کیفیت آموزش های فنی و مهندسی بر اساس مدل مقیاس کیفیت خدمات SERVQUAL
چکیده:

هدف از این پژوهش، بررسی کیفیت آموزش های مهندسی شرکت تهران بویلر می باشد. برای این کار ابتدا بر مبنای درک و استنباط فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی و ارائه کنندگان این دسته از خدمات، مؤلفه های استاندارد یکی از روش های اندازه گیری کیفیت خدمات، (سروکوال)، مطابق با ویژگی خاص برنامه های آموزشی و وضعیت سازمان مورد بررسی، بومی شده و سپس نسبت به اندازه گیری درک فراگیران از میزان کیفیت خدمات آموزشی اقدام گردیده است. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش شامل مهندسانی است که در سال های 1388-1384 تحت پوشش برنامه های آموزش مهندسی قرار داشته اند. از آن جا که مطالعه تمام افراد جامعه آماری ممکن نبود، لذا با استفاده روش نمونه گیری تعداد 245 نفر از آنها انتخاب و پرسش نامه های تهیه شده در اختیار آنان قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین انتظارات مهندسان و عملکرد ارائه شده در رابطه با هریک از ابعاد پنجگانه مورد مطالعه اختلاف معناداری وجود دارد که نشان دهنده عدم رضایت کامل از کیفیت برنامه های آموزشی است.

کلید واژه: کیفیت، اندازه گیری کیفیت آموزش، مدل سروکوال، آموزش مهندسی
نویسنده(گان): سعید هداوند، شهره صادقیان
منبع: فصلنامه آموزش مهندسی ایران
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 25
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.