شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,861
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,673,864
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 85
کاربران حاضر: 86
بررسی عوامـل مؤثـر بـر رفتار خریـد سبـز ( مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز)
چکیده:

از میانه ی دهه ی 1990 مشتریان به طور روزافزونی به مسائل زیست محیطی علاقه مند شدند. مشتریان کلیدی تبدیل شدند به یک نیرو قوی در مصرف گرایی سبز و از شرکت ها می خواستند که در برابر جامعه و مسائل اجتماع،خود را مسئول بدانند.در این هنگام ما شاهد ظهور مفهوم مشتری سبز بودیم. مشتری سبز اینگونه تعریف می شود: کسی که از محصولاتی که سلامتی خودش و دیگران را به خطر می اندازد، دوری می کند. این تحقیق به دنبال پاسخگویی به دو سوال می باشد: سوال اول تحقیق: مهمترین عوامل مؤثر بر رفتار خرید سبز چیست؟ سوال دوم تحقیق: ترتیب این عوامل از نظر اهمیت چیست؟ پرسشنامه ی این تحقیق نزد دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز توزیع و جمع آوری شد. با استفاده از روش رگرسیون چندگانه و در محیط نرم افزار SPSS ، پاسخ ها بررسی شدند.نتایج نشان داد که میزان خطرادراک شده مشکلات زیست محیطی بیشترین تأثیر، و داشتن نگرش زیست محیطی کمترین تأثیر را بر رفتار خرید سبز دارد.

کلید واژه: رفتار خرید سبز، بازاریابی سبز، مشتری سبز، محصولات سبز
نویسنده(گان): امین موجودی، فرزاد صادقی
منبع: ماهنامه مهندسی مدیریت شماره 44
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 9
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.