توجه به مباحث کارآفرینی در دانشگاه ها منجر به هدایت دانشجویان در مسیری شده که ضمن سازگاری با ویژگی های شخصیتی آنها، می تواند ضمن مهار بیکاری، فرایند اشتغالزایی مولد و پیشرفت کشور را سرعت ببخشد، چراکه یکی از مولفه های مهم در توسعه یافتگی یک کشور وجود کارآفرینان تحصیلکرده در عرصه های اقتصادی می باشد، لذا با توجه به ضرورت آموزش کارآفرینی در دنیای امروز، در این مقاله سعی شده ضمن تعریف مبانی و مفاهیم و ارزیابی آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها به بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها بر کسب دانش مربوط به کارآفرینی، شناسایی و تحریک استعدادها و مهارتهای کارآفرینانه و کشف فرصتهای جدید پرداخته شود، در این راستا به بررسی تجارب آموزشی برخی از کشورها نیز پرداخته شده است.