با توجه به تغییرات سریع تکنولوژی و رقابت روزافزون، تنها سازمان هایی که در جست و جوی ارتقاء بهره وری از خلاقیت کارکنان خود هستند، امکان بقا خواهند داشت. از این رو، توسعه و ارتقای خلاقیت کارکنان مستلزم آن است که مدیران بدانند چگونه می توانند خلاقیت کارکنان خود را بهبود و تقویت نمایند. به طوری که سازمان ها برای بهره گیری از خلاقیت کارکنان، می بایست متغیرهایی را که موجب تشویق و ترغیب خلاقیت در سازمان می شوند، را مورد بررسی قرار دهند. در این راستا، این مقاله در تلاش است عوامل و مؤلفه های تأثیرگذار بر خلاقیت سازمانی در صنعت برق را از دیدگاه کارکنان شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با استفاده از مدلهای تصمیم گیری چندشاخصه (MADM) شناسایی و تحلیل نماید. روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی و روش جمع آوری داده ها، کتابخانه ای میدانی است. بدین ترتیب، نخست با استفاده از ادبیات تحقیق و به کارگیری نظرات خبرگان و کارشناسان، شاخص های مؤثر بر خلاقیت کارکنان شناسایی و در پنج عامل کلی دسته بندی گردید. در نهایت؛ این عوامل با استفاده از روش های آماری و مدل های تصمیم گیری چندشاخصه MADM (TOPSIS و AHP) مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفت. یافته های این پژوهش نشان می دهد عوامل مربوط به «جو سازمانی»، «منابع و مهارت ها»، «ساختار و سیستم های سازمان»، «سبک رهبری» و «فرهنگ سازمانی» بر خلاقیت سازمانی تأثیر بسزایی دارند. همچنین نتایج حاصل به کارگیری تکنیک های MADM نشان می دهد که از بین عوامل پنج گانه مؤثر بر خلاقیت سازمانی، عامل «فرهنگ سازمانی» بیشترین تأثیر بر خلاقیت سازمانی دارا است.