تأکید اصلی در این بررسی موردی بر ارزیابی متدولوژیهای مناسب برای مدلسازی و اندازه گیری کیفیت دانشکده های یک دانشگاه با داده های فرضی است. در این بررسی پس از انتخاب معیارهایی برای توصیف کیفیت یا برتری یک دانشکده، در چارچوب روشهای تصمیم گیری چند شاخصه (MADM) ارزیابیهای مناسب صورت می گیرد. معیارهایی که در اینجا می تواند مطرح مطرح می شود، دانشجو، استاد، امکانات و مدیریت هستند. در این بررسی موردی در ابتدا به بی مقیاس نمودن ( از روش نرم یا نرمالیزه و روش خطی) پرداخته و سپس به وزن دهی یا ارزیابی اوزان برای شاخص ها به روشهای آنتروپی (بی نظمی)، روش AHP (با بررسی سازگاری)، AHPگروهی، SAW، تاپسیس TOPSIS، الکتر ELECTREو روش تخصیص خطی می پردازیم و درنهایت برای انتخاب بهترین ترکیب با توجه به روشهای انجام شده از معیارهای میانگین رتبه ها، قاعده اکثریت (روش بردها) و روش کوپلند استفاده می کنیم. برای دریافت فایل ابتدا عضو سایت شده و سپس فایل را به صورت رایگان دانلود کنید.