سیاست خصوصی سازی در پی عملکرد ضعیف و غیر کارای فعالیتهای اقتصادی بنگاهها و موسسات دولتی، در اکثر کشورهای در حال توسعه اتخاذ گردیده است. کاهش حجم تصدی و دخالت دولت در اقتصاد، تقویت ظرفیت کارآفرینی و افزایش کارآیی بنگاهها، تخصیص بهینه منابع و ایجاد تعادل اقتصادی از جمله اهدافی است که خصوصی سازی، دنبال می کند. یکی از دلایل عمده برای خصوصی سازی تشویق کارآفرینی است. خصوصی سازی بنگاهها را وادار می کند تا از منابع و مهارتهای توسعه یافته در تطبیق با تقاضای بازار جهت باقی ماندن استفاده نمایند . خصوصی سازی از طریق ایجاد فعالیتهای جدید سرمایه گذاری و نوآوری و تقبل ریسک بین بنگاههای مختلف به کارآفرینی منجر می گردد. بر این اساس، مقاله حاضر که از لحاظ روش تحقیق از نوع مقالات کتابخانه ای می باشد، با هدف بررسی رابطه بین خصوصی سازی و توسعه بستر کارآفرینی سازمانی شکل گرفته است که جهت تجزیه و تحلیل متغیر های حاضر، از مدل جامع توسعه بستر کارآفرینی سازمانی(مدل مفهومی مقاله)، استفاده نموده است که نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل انجام گرفته و استناد به نتایج سایر مطالعات انجام گرفته در این زمینه، وجود رابطه ای مثبت و معنی دار را بین خصوصی سازی و توسعه بستر کارآفرینی سازمانی را تأیید می نماید. در پایان نیز بر اساس نتایج حاصل پیشنهاداتی ارائه گردیده است.