شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 4,001
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,658,004
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 125
کاربران حاضر: 125
خصوصی سازی و توسعه بستر کارآفرینی سازمانی
چکیده:

سیاست خصوصی سازی در پی عملکرد ضعیف و غیر کارای فعالیتهای اقتصادی بنگاهها و موسسات دولتی، در اکثر کشورهای در حال توسعه اتخاذ گردیده است. کاهش حجم تصدی و دخالت دولت در اقتصاد، تقویت ظرفیت کارآفرینی و افزایش کارآیی بنگاهها، تخصیص بهینه منابع و ایجاد تعادل اقتصادی از جمله اهدافی است که خصوصی سازی، دنبال می کند. یکی از دلایل عمده برای خصوصی سازی تشویق کارآفرینی است. خصوصی سازی بنگاهها را وادار می کند تا از منابع و مهارتهای توسعه یافته در تطبیق با تقاضای بازار جهت باقی ماندن استفاده نمایند . خصوصی سازی از طریق ایجاد فعالیتهای جدید سرمایه گذاری و نوآوری و تقبل ریسک بین بنگاههای مختلف به کارآفرینی منجر می گردد. بر این اساس، مقاله حاضر که از لحاظ روش تحقیق از نوع مقالات کتابخانه ای می باشد، با هدف بررسی رابطه بین خصوصی سازی و توسعه بستر کارآفرینی سازمانی شکل گرفته است که جهت تجزیه و تحلیل متغیر های حاضر، از مدل جامع توسعه بستر کارآفرینی سازمانی(مدل مفهومی مقاله)، استفاده نموده است که نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل انجام گرفته و استناد به نتایج سایر مطالعات انجام گرفته در این زمینه، وجود رابطه ای مثبت و معنی دار را بین خصوصی سازی و توسعه بستر کارآفرینی سازمانی را تأیید می نماید. در پایان نیز بر اساس نتایج حاصل پیشنهاداتی ارائه گردیده است.

کلید واژه: خصوصی سازی، کارآفرینی سازمانی
نویسنده(گان): روح الله سمیعی، احمد رضایی
منبع: ارسالی کاربر
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 21
قیمت (تومان): 2400
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.