شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 23,785
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,625,157
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 821
کاربران حاضر: 821
بکارگیری روش شناسی شش سیگما در کاهش زمان تعمیرات مطالعه موردی نمایندگی مجاز ایران خودرو
چکیده:

در سالهای اخیر، بسیاری از شرکتها، انواع مختلفی از برنامه های کیفیت از قییل مدیریت کیفیت فراگیر، مهندسی مجدد، مهندسی ارزش، تولید ناب و شش سیگما را جهت افزایش رضایت مشتریان و همچنین کاهش هزینه کیفیت بکار می برند. در این میان تمام این برنامه ها، شش سیگما یکی از قوی ترین ابزار های حل مساله است. شرکت ایران خودرو استفاده از این روش شناسی را در شرکت ایساکو آغاز نموده است. این مقاله روند اجرایی پروژه کاهش زمان تعمیرات خودرو را در یکی از نمایندگی های مجاز ایران خودرو در شهر شیراز تشریح می نماید. جهت اجرای این پروژه از رویکرد حل مساله DMAIC استفاده گردید. هدف از انجام این پروژه افزایش رضایت مشتریان و همچنین افزایش درآمد نمایندگی می باشد. با اجرای این رویکرد، قسمتهای ترخیص خودرو و فروشگاه به عنوان نقاط بحرانی کیفیت تشخیص داده شد و با اعمال موارد بهبود در این قسمتها مدت زمان تعمیرات کاهش یافت.

کلید واژه: روش شناسی شش سیگما، نمایندگی مجاز، زمان تعمیرات، DMAIC
نویسنده(گان): مصطفی خواجه
منبع: نشریات معتبر مدیریتی
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.