در سالهای اخیر، بسیاری از شرکتها، انواع مختلفی از برنامه های کیفیت از قییل مدیریت کیفیت فراگیر، مهندسی مجدد، مهندسی ارزش، تولید ناب و شش سیگما را جهت افزایش رضایت مشتریان و همچنین کاهش هزینه کیفیت بکار می برند. در این میان تمام این برنامه ها، شش سیگما یکی از قوی ترین ابزار های حل مساله است. شرکت ایران خودرو استفاده از این روش شناسی را در شرکت ایساکو آغاز نموده است. این مقاله روند اجرایی پروژه کاهش زمان تعمیرات خودرو را در یکی از نمایندگی های مجاز ایران خودرو در شهر شیراز تشریح می نماید. جهت اجرای این پروژه از رویکرد حل مساله DMAIC استفاده گردید. هدف از انجام این پروژه افزایش رضایت مشتریان و همچنین افزایش درآمد نمایندگی می باشد. با اجرای این رویکرد، قسمتهای ترخیص خودرو و فروشگاه به عنوان نقاط بحرانی کیفیت تشخیص داده شد و با اعمال موارد بهبود در این قسمتها مدت زمان تعمیرات کاهش یافت.