شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 20,124
بازدید دیروز: 21,025
بازدید کل: 151,942,181
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 105
کاربران حاضر: 107
اولویت بندی عوامل کیفیت خدمات در صنعت هتلداری با رویکرد تلفیقی کانو-HOLSERV
چکیده:

گردشگری امروزه نقش بسیار حساسی را در فعالیتهای اقتصادی و مبادلات تجاری جهان ایفا می کند و یکی از مهمترین صنایع قرن بیست و یکم تلقی می گردد. در این مقاله به بررسی وضعیت یکی از تقسیمات صنعت گردشگری تحت عنوان صنعت هتلداری خواهیم پرداخت. صنعتی که علیرغم توان بالقوه در جذب درآمدهای ارزی کشور از استانداردهای روز جهانی فاصله بسیاری دارد. هدف از این مقاله ارائه روشی جدید برای اولویت بندی عوامل کیفیت خدمات در صنعت هتلداری می باشد که در این راستا از مدل تلفیقی کانو-HOLSERV در یکی از هتل های پنج ستاره تهران استفاده می شود. تعداد نمونه میهمانان 116 نفر خواهد بود که بعد از اخذ یک نمونه مقدماتی و محاسبه واریانس داده ها بدست آمده و به صورت تصادفی انتخاب می شوند. روش گردآوری اطلاعات در ابتدا بصورت کتابخانه ای و در مرحله اصلی تحقیق، بصورت میدانی می باشد و از ابزار پرسشنامه برای بررسی نظرات میهمانان استفاده گردید. نتایج تحقیق منجر به اولویت بندی عوامل کیفیت خدمات در هتل مورد مطالعه از نگاه میهمانان به سه شیوه ی مختلف گردید که خواسته های مختلف مدیریت را تحت پوشش قرار می دهد.

کلید واژه: کیفیت خدمات، رضایت مشتری، مدل کانو، مدل HOLSERV، هتلداری، SERVQUAL
نویسنده(گان): داود طالبی، علی یونسیان
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1389
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.