شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 20,550
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,674,553
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 109
کاربران حاضر: 110
بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان (مطالعه موردی: گردشگران و مهمانان شهر سنندج)
چکیده:

امروزه، تشدید رقابت در حوزه های تولیدی و خدماتی در سراسر دنیا مشاهده می شو د.افزایش رقابت در حوزه خدمات، در صنایعی چون هتلداری، بانکداری، بیمه و ... کاملا مشهود است و این عامل حفظ مشتریان و افزایش وفاداری آن ها را در این فضا روزبه روز مشکلتر می کند. بنابراین تأمین کیفیت خدمات یک چالش اصلی و آتی شرکت های فعال در این حوزه خواهد بود. با این وجود تأمین رضایت مشتری به ویژه در حوزه خدمات در گروارایه خدمات با کیفیت است. بر اساس نتایج پژوهشگران در سازمان های خدماتی، کیفیت خدمات از مهم ترین عوامل مؤثر درافزایش سطح رضایتمندی مشتریان و درنتیجه وفاداری مشتریان است. در سال های اخیر انواع بنگاه های اقتصادی ، از شرکت ها ی کوچک تازه تأسیس تا شرکت ها ی فراملیتی، به اهمیت وفاداری مشتری پی برده اند. همگی آن ها به خوبی درک کرده اند که حفظ مشتریان کنونی نسبت به جذب مشتریان جدید از سودآوری بیشتری برخوردار است، در نتیجه واحد های بازاریابی از صرف وقت و هزینه در تبلیغات بی هدف دست کشیده و به تکنیک های حفظ و نگهداری مشتری توجه خود را معطوف نموده اند

کلید واژه: رضایت مشتریان، کیفیت خدمات، وفاداری رفتار، وفاداری عاطفی، وفاداری نیت، وفاداری عاطفی
نویسنده(گان): عادل نعمتی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.