شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,441
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,673,444
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 72
کاربران حاضر: 72
مدیریت ارتباط با مشتری
چکیده:

امروزه ما شاهد یک دگرگونی اساسی در نحوه سازماندهی شرکتهای برتر هستیم و آن تغییر ساختارهای سازمانی از محصول گرایی به سوی مشتری گرایی است ، عامل اصلی و محرک این تغییر ظهور پدیده ای به نام مدیریت ارتباط با مشتری است .مدیریت ارتباط با مشتری فلسفه مدیریتی است که بر مشتریان تمرکز دارد و شامل ارتقا توانایی رقابتی یک شرکت ، تنظیم استراتژی تمرکز بر مشتریان ، افزایش سرعت توسعه یک شرکت و حفظ مشتریان می باشد..مشتریان فعلی سودمند تر از مشتریان جدید هستند ، زیرا فروش یک محصول نوظهور به مشتریان فعلی کم هزینه تراست و احتمال حفظ مشتری بوسیله انطباق نزدیکتر سطح محصولات و خدمات با انتظار مشتری بیشینه خواهد شد، در حالی که جذب مشتریان جدید گران تمام می شود . بنابراین هدف محوریCRM بیشینه کردن ارزش طولانی مدت مشتریان سازمان می باشد .در این مقاله ابتدا به شرح مباحث و مفاهیم مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری می پردازیم ، سپس چارچوب کلی CRM ، استراتژی های اصلی آن، اهداف و مزایاCRM ، انواع فناوری های CRM و در نهایت مباحث مربوط به اجرایCRM مورد بررسی قرار می گیرند.

کلید واژه: مدیریت ارتباط با مشتری، وفاداری، رضایت مشتری، استراتژی، فناوریCRM
نویسنده(گان): رضا سپهوند ، ابراهیم محرمی، مسلم میرزایی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: بازاریابی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1388
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.