شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,721
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,657,724
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 132
کاربران حاضر: 132
موانع فرهنگی اجتماعی خلاقیت، نوآوری و کار آفرینی
چکیده:

دنیایی که درآن زندگی می کنیم بستر تغییر و تحولات پرسرعت و همیشگی است. برای بقا و ادامه حیات درچنین محیط متلاطم و پویایی، نیازمند افکار، ایده ها، و اندیشه های نو هستیم. از ابزارهاییکه می توانند دراین راه یاری رسان باشند می توان از خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی نام برد. خلاقیت به کارگیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید است اما نوآوری فراگرد تبدیل این افکار به عمل تعریف شده است. از سوی دیگر کارآفرینی به پلی تشبیه شده است که نوآوری را به شکوفایی تبدیل می کند. ازخلاقیت و نوآوری به عنوان جوهره ی ناب کارآفرینی یاد شده است و کارآفرینی به عقیده ی شومپیتر موتور توسعه ی اقتصادی به شمار می رود. بر سر راه خلاقیت، نوآوری وکارآفرینی موانع متعدد وجود دارد. هدف مقاله حاضر ارائه ی تعاریف خلاقیت، نوآوری، و کارآفرینی و نیز معرفی و طبقه بندی موانع فرهنگی و اجتماعی این سه مقوله می باشد. از آن جا که به عقیده ی محققان وجود استعداد خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی درافراد به تنهایی کافی نیست و ازمیان برداشتن موانع موجود در راه ظهور آن ها مهم تر است باید این موانع را شناسایی کرده و برای حذف آن ها گام برداریم.

کلید واژه: خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی، موانع فرهنگی اجتماعی خلاقیت
نویسنده(گان): محمد حسین مشرف جوادی، امیر حسین حسینی، محمد رضا زینلی فرد
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 22
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.