شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,136
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,686,036
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 206
کاربران حاضر: 206
مدیریت سرمایه فکری در سازمانها
چکیده:

در اقتصاد دانائی محور ، فعالیتهای سازمان بر اساس دانش روز سازمان شکل می گیرند و توجه بیشتر به مدیریت دارائی های نامشهود و انواع سرمایه های ناملموس در سازمان معطوف می شود. در این میان سازمانهایی موفق ترند که از این دارائی های باارزش به نحو مطلوبتری استفاده می کنند. بر اساس مطالعات صورت گرفته دانش به عنوان یک سرمایه باارزش برای سازمان، منبعی برای افزایش عملکرد کسب و کار محسوب می شود. به صورتی که امروزه از این سرمایه در سازمان با عنوان یک سرمایه راهبردی جهت ایجاد مزیت رقابتی بهره می برند. مدیریت سرمایه فکری به مانند مدیریت هر منبعی دارای، فرصتهای بی نظیر و در عین حال به دنبال خود، چالشهای خاص خود را دارد. امروزه نگاه مدیران از دارائی های مشهود به دارائی های نامشهود معطوف شده است. در این مقاله سعی بر آن است که اهمیت مدیریت سرمایه فکری در ایجاد قابلیت های مهم در سازمان تاکید می شود. بطوری که سازمانهای امروزی از سرمایه فکری ، در جهت خلق و افزایش ارزش سازمانی استفاده می کنند و باعث ایجاد مزیت رقابتی پایدار می شوند

کلید واژه: سرمایه فکری، سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری، سرمایه رابطه ای
نویسنده(گان): حسین عباس پور
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1389
تعداد صفحات: 6
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.