محیط امروزی شرکت های تجاری،تغییرات زیادی کرده است و آنها را با چالش های مهمی روبرو ساخته است.از جمله کوتاه تر شدن چرخه عمر محصولات،افزایش رقابت های بین المللی و... برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده سازمان و همچنین حفظ انعطاف پذیری سازمان جهت انطباق با این شرایط محیطی،آشنایی با روش های مدیریت فرآیند کسب و کار،ضروری به نظر می رسد.مدیریت فرآیند کسب و کار،روشی است که به شرکت ها اجازه می دهد که خود را سریعتر با محیط و مخصوصاً مشتریان،وفق دهند.هدف این مقاله معرفی روش های اجرای مدیریت فرآیند کسب و کار و بررسی عوامل کلیدی موفقیت در بکارگیری این روش ها می باشد.