امروزه، اکثر شرکت ها علاقه مند به استفاده از تجارت الکترونیک به عنوان ابزاری برای بهبود کارایی کسب و کارشان شده اند.تجارت الکترونیک تبدیل به بخش مهمی از عملکرد کسب و کار شده است که می تواند ارزش افزوده ی قابل ملاحظه ای برای شرکت و دیگر بخش های زنجیره ی ارزش ایجاد کند. مهمترین نقش تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره ی تامین می باشد جائی که پتانسیل بالایی برای بهبود فرآیندهای کسب و کار از طریق اتخاذ تکنولوژی های مدرنی که مبتنی بر فلسفه ی تجارت الکترونیک هستند، وجود دارد. هدف این مقاله تشریح تأثیر به کارگیری تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره ی تأمین (به عنوان مهمترین بخشی که تأثیر چشمگیری بر افزایش کارایی شرکت دارد)،می باشد.بدین منظور 7 فرضیه تدوین شده است. در همین راستا، بعد از معرفی چارچوب کلی تحقیق،ابتدا با بهره گیری از روش تحقیق از نوع توصیفی و با اجرای میدانی، داده ها از طریق میدانی گردآوری گردیدند.برای جمع آوری میدانی داده ها پرسشنامه ای شامل 23 سؤال طراحی و در جامعه آماری تحقیق توزیع گردید.این جامعه دربرگیرنده مدیران آژانس های هواپیمایی شهر تهران می باشد.در ادامه پرسشنامه های تکمیل شده با بهره گیری از فن آماری تی.استیودنت و در محیط نرم افزار LISREL تجزیه وتحلیل گردید که همه ی فرضیه ها تأیید شدند و پس از تحلیل نتایج ، پیشنهاداتی در خصوص نتایج تحقیق،ارائه شده است.