شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,512
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,673,515
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 90
کاربران حاضر: 91
تحلیل پذیرش تجارت الکترونیک و تأثیر آن بر کیفیت ارتباطات بین آژانس های مسافرتی و زنجیره ی تأمین آنها (مطالعه موردی: آژانس های مسافرتی شهر تهران)
چکیده:

امروزه، اکثر شرکت ها علاقه مند به استفاده از تجارت الکترونیک به عنوان ابزاری برای بهبود کارایی کسب و کارشان شده اند.تجارت الکترونیک تبدیل به بخش مهمی از عملکرد کسب و کار شده است که می تواند ارزش افزوده ی قابل ملاحظه ای برای شرکت و دیگر بخش های زنجیره ی ارزش ایجاد کند. مهمترین نقش تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره ی تامین می باشد جائی که پتانسیل بالایی برای بهبود فرآیندهای کسب و کار از طریق اتخاذ تکنولوژی های مدرنی که مبتنی بر فلسفه ی تجارت الکترونیک هستند، وجود دارد. هدف این مقاله تشریح تأثیر به کارگیری تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره ی تأمین (به عنوان مهمترین بخشی که تأثیر چشمگیری بر افزایش کارایی شرکت دارد)،می باشد.بدین منظور 7 فرضیه تدوین شده است. در همین راستا، بعد از معرفی چارچوب کلی تحقیق،ابتدا با بهره گیری از روش تحقیق از نوع توصیفی و با اجرای میدانی، داده ها از طریق میدانی گردآوری گردیدند.برای جمع آوری میدانی داده ها پرسشنامه ای شامل 23 سؤال طراحی و در جامعه آماری تحقیق توزیع گردید.این جامعه دربرگیرنده مدیران آژانس های هواپیمایی شهر تهران می باشد.در ادامه پرسشنامه های تکمیل شده با بهره گیری از فن آماری تی.استیودنت و در محیط نرم افزار LISREL تجزیه وتحلیل گردید که همه ی فرضیه ها تأیید شدند و پس از تحلیل نتایج ، پیشنهاداتی در خصوص نتایج تحقیق،ارائه شده است.

کلید واژه: تجارت الکترونیک، کارایی کسب وکار، مدیریت زنجیره تأمین، آژانس مسافرتی
نویسنده(گان): نادره السادات نجفی زاده، امین موجودی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 27
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.