امروزه، شرکت ها بیشتر و بیشتر علاقه مند به استفاده از تجارت الکترونیک به عنوان ابزاری برای بهبود کارایی کسب و کارشان شده اند.تجارت الکترونیک تبدیل به بخش مهمی از عملکرد کسب و کار شده است که می تواند ارزش افزوده ی قابل ملاحظه ای برای شرکت و دیگر بخش های زنجیره ی ارزش ایجاد کند. تاثیر تجارت الکترونیک بر عملکرد شرکت ممکن است از طرق مختلف اعمال شود: در قالب هزینه، رقابت پذیری، خودکارسازی فرآیندهای کاری، بهینه سازی و غیره.مهمترین نقش تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره ی تامین می باشد جائی که پتانسیل بالایی برای بهبود فرآیندهای کسب و کار از طریق اتخاذ تکنولوژی های مدرنی که مبتنی بر فلسفه ی تجارت الکترونیک هستند، وجود دارد. اغلب کاربرد تجارت الکترونیک در فرآیندهای کسب و کار بر پایه ی دست یابی به هزینه های کارآمد می باشد که نتیجه ی آن، سود بیشتر شرکت، سطح بالاتر رقابت پذیری در بازار و افزایش کارایی می باشد.تأثیر تجارت الکترونیک روی کسب و کار از دو طریق منجر به تغییر در کارایی کسب و کار می شود: 1) تجارت الکترونیک می تواند به عنوان ابزاری برای بهبود مقدار خروجی به کار رود 2) تجارت الکترونیک هم چنین می تواند به عنوان ابزاری برای کاهش میزان ورودی به کار رود هدف این مقاله تشریح تأثیرات تجارت الکترونیک بر کارایی کسب وکار، و همچنین تأثیر به کارگیری تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره ی تأمین (به عنوان مهمترین بخشی که تأثیر چشمگیری بر افزایش کارایی شرکت دارد)،می باشد.