شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 07 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 42,565
بازدید دیروز: 54,568
بازدید کل: 151,809,445
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 157
کاربران حاضر: 157
تأثیر پذیرش تجارت الکترونیک بر کارایی کسب وکار و مدیریت زنجیره تأمین
چکیده:

امروزه، شرکت ها بیشتر و بیشتر علاقه مند به استفاده از تجارت الکترونیک به عنوان ابزاری برای بهبود کارایی کسب و کارشان شده اند.تجارت الکترونیک تبدیل به بخش مهمی از عملکرد کسب و کار شده است که می تواند ارزش افزوده ی قابل ملاحظه ای برای شرکت و دیگر بخش های زنجیره ی ارزش ایجاد کند. تاثیر تجارت الکترونیک بر عملکرد شرکت ممکن است از طرق مختلف اعمال شود: در قالب هزینه، رقابت پذیری، خودکارسازی فرآیندهای کاری، بهینه سازی و غیره.مهمترین نقش تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره ی تامین می باشد جائی که پتانسیل بالایی برای بهبود فرآیندهای کسب و کار از طریق اتخاذ تکنولوژی های مدرنی که مبتنی بر فلسفه ی تجارت الکترونیک هستند، وجود دارد. اغلب کاربرد تجارت الکترونیک در فرآیندهای کسب و کار بر پایه ی دست یابی به هزینه های کارآمد می باشد که نتیجه ی آن، سود بیشتر شرکت، سطح بالاتر رقابت پذیری در بازار و افزایش کارایی می باشد.تأثیر تجارت الکترونیک روی کسب و کار از دو طریق منجر به تغییر در کارایی کسب و کار می شود:‌ 1) تجارت الکترونیک می تواند به عنوان ابزاری برای بهبود مقدار خروجی به کار رود 2) تجارت الکترونیک هم چنین می تواند به عنوان ابزاری برای کاهش میزان ورودی به کار رود هدف این مقاله تشریح تأثیرات تجارت الکترونیک بر کارایی کسب وکار، و همچنین تأثیر به کارگیری تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره ی تأمین (به عنوان مهمترین بخشی که تأثیر چشمگیری بر افزایش کارایی شرکت دارد)،می باشد.

کلید واژه: تجارت الکترونیک، کارایی کسب وکار، مدیریت زنجیره تأمین
نویسنده(گان): نادره السادات نجفی زاده، امین موجودی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی (ارسالی نویسنده)
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.