شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,451
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,513,729
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 136
کاربران حاضر: 136
رویکردهای استراتژیک مدیریت دانش
چکیده:

اجزای اصلی موفقیت مدیریت دانش، استراتژی، فرهنگ، تکنولوژی، سازمان و افراد هستند. دانش و استراتژی هر دو مفاهیمی پویا و چند جانبه هستند. امروزه دانش قدرت است و مدیریت دانش به عنوان یک استراتژی برای بهبود رقابت پذیری سازمان ایجاد شده است. برای اینکه یک سازمان ارتباط بین استراتژی و دانش خود را توصیف کند، در ابتدا باید نقشه استراتژیک خود را طرح کند، دانش مورد نیاز برای اجرای استراتژی مفروض را تدوین کند و آن را با دانش واقعی مقایسه کند، لذا کاستی های دانش استراتژیک خود را فاش می کند. یک فرایند جمع آوری، تدوین و انتقال دانش صریح و تلویحی درون یک سازمان، کسب اطلاعات صحی ح برای افراد شایسته، KM استراتژی در مکان و زمان مناسب می باشد. برنامه ریزی استراتژیک با یک گرایش تصمی مگیری دنبال شده است: "آنچه که باید انجام دهیم". در این رویکرد فعالیت ها رویه ای که بر مبنای دانش ایجاد شده است را دنبال می کنند.

کلید واژه: مدیریت دانش، استراتژی مدیریت دانش، برنامه ریزی استراتژیک
نویسنده(گان): اسماعیل ملک اخلاق، مارال ظفر الهیاری، مهدی سالاری
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1388
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه