امروزه افزایش روز افزون دانش پزشکی جهان موجب روبرو شدن بیمارستانها و مراکز درمانی با مسأله ای مهم شده است و آن چگونگی استفاده از فناوری اطلاعات جهت افزایش کیفیت خدمات و مراقبتهای پزشکی می باشد. سیستم مدیریت ارتباط مشتری (CRMS) فناوری بدیعی می باشد که فرایند دسترسی، توسعه و حفظ روابط مشتریان رابه صورت کاراتر و موثرتر تسهیل می کند. از دیدگاه تجاری، بیماران، مشتریان اصلی بیمارستان می باشند که خدمات مراقبت پزشکی را مستقیما و به صورت واقعی دریافت و ادراک می کنند. رضایتمندی مشتریان از خدمات بیمارستانها یکی از مهمترین شاخص های اثربخشی و کیفیت ارائه خدمات بخشهای مختلف بیمارستانی می باشد. در این پژوهش سعی می شود عوامل مؤثر بر پذیرش سیستم مدیریت ارتباط مشتری توسط بیمارستانها شناسایی شود. با عنایت به مطالعات و سوابق تحقیقات پیشین و با استفاده از روش کتابخانه¬ای در این پژوهش عواملی نظیر اندازه بیمارستان، توانایی های کار با سیستم های اطلاعاتی کارمند، ابداع عملیات اجرایی ارشد، توانایی های مدیریت دانش و مزایای نسبی در پذیرش CRMS به عنوان عوامل موثر در پذیرش سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری در بیمارستانها شناخته شده اند. تلاش می شود با توجه به نتایج و یافته های پژوهش، پیشنهاداتی سازنده به پژوهشگران، بیمارستانها، خریداران CRMS و دولت، جهت افزایش بکارگیری CRMS ارائه شود.