شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 03 بهمن 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 25,275
بازدید دیروز: 29,072
بازدید کل: 159,281,226
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 163
کاربران حاضر: 164
بررسی عوامل موثر بر پذیرش سیستم مدیریت ارتباط بامشتری در بیمارستانها
چکیده:

امروزه افزایش روز افزون دانش پزشکی جهان موجب روبرو شدن بیمارستانها و مراکز درمانی با مسأله ای مهم شده است و آن چگونگی استفاده از فناوری اطلاعات جهت افزایش کیفیت خدمات و مراقبتهای پزشکی می باشد. سیستم مدیریت ارتباط مشتری (CRMS) فناوری بدیعی می باشد که فرایند دسترسی، توسعه و حفظ روابط مشتریان رابه صورت کاراتر و موثرتر تسهیل می کند. از دیدگاه تجاری، بیماران، مشتریان اصلی بیمارستان می باشند که خدمات مراقبت پزشکی را مستقیما و به صورت واقعی دریافت و ادراک می کنند. رضایتمندی مشتریان از خدمات بیمارستانها یکی از مهمترین شاخص های اثربخشی و کیفیت ارائه خدمات بخشهای مختلف بیمارستانی می باشد. در این پژوهش سعی می شود عوامل مؤثر بر پذیرش سیستم مدیریت ارتباط مشتری توسط بیمارستانها شناسایی شود. با عنایت به مطالعات و سوابق تحقیقات پیشین و با استفاده از روش کتابخانه¬ای در این پژوهش عواملی نظیر اندازه بیمارستان، توانایی های کار با سیستم های اطلاعاتی کارمند، ابداع عملیات اجرایی ارشد، توانایی های مدیریت دانش و مزایای نسبی در پذیرش CRMS به عنوان عوامل موثر در پذیرش سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری در بیمارستانها شناخته شده اند. تلاش می شود با توجه به نتایج و یافته های پژوهش، پیشنهاداتی سازنده به پژوهشگران، بیمارستانها، خریداران CRMS و دولت، جهت افزایش بکارگیری CRMS ارائه شود.

کلید واژه: مدیریت ارتباط مشتری، فناوری اطلاعات، مراقبت پزشکی، بیمارستان، CRMS
نویسنده(گان): حبیب پوراسد، مهدی نقدیان
منبع: ارسالی نیوسنده
موضوع: فناوری اطلاعات
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 8
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه