اگر سازمان را به دو بخش عمده صف و ستادتقسیم کنیم (نظریه مونی و رایلی) ؛ دایره بهداشت و درمان جزو بخشهای ستاد میباشد که وظیفه ای جز پشتیبانی از نیروهای صف که هدف سازمان را دنبال میکند را ندارد . مسئله خدمات درمانی یکی از مسائل تامل برانگیز مشتریان درون سازمانی که همان کارکنان هستند را تشکیل میدهد؛بنابراین این بخش باید در سطح قابل قبولی در ارایه خدمات با کیفیت از دیدگاه کارکنان یک سازمان قرار داشته باشد و نسبت به بالا بردن آن تلاش نماید. با توجه به مراجعه مکرر کارکنان اعم از شاغل و بازنشسته و همچنین تماس مراکز طرف قرارداد با این مرکز ، برای رسیدن به سطح بالاتری از کیفیت خدمات و رسیدن به تعادل بیشتر بین نیاز کارکنان و مراکز طرف قرارداد،بر آن شدیم در این مقاله تا حد امکان نسبت به این امر مهم همت گذارده تا کارکنان به عنوان مشتریان درون سازمانی و مراکز طرف قرارداد که خدمات درمانی را بطور مستقیم ارایه میدهند در سطح بالاتری از رضایت قرار گیرند.در صورتی که بانک به این امر دست یابد ، کارکنان برای رسیدن به اهداف از پیش برنامه ریزی شده سازمان بیشتر تلاش میکنند.