آرایش فضای داخلی و طراحی داخلی تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب علی الخصوص در مکانهای عمومی دارد.و علاوه بر این می تواند همانند یک اثر هنری شاخص و یا یک نماشگاه با مردم در ارتباط باشد. علت انتخاب این موضوع، که در بانک تجارت به عنوان یکی از خدمات ارائه شده به کارکنان آن است و در واقع یک عامل ایجاد کننده امنیت روانی اقتصادی و یک موضوع مشتری مداری داخل سازمان میباشد،در مقایسه با دیگر فروشگاهها از اصول طراحی و چیدمان که در نتیجه آثار روانی در بر دارد ، نسبت به یک فروشگاه عرضه کننده محصولات مختلف و بزرگ در سطح شهر فاصله زیادی دارد. در این نوشتار ابتدا سعی شد ضمن ارائه تعریفی از فروشگاههای زنجیره ای، برخی ویژگیهای عمده آنها از جمله امتیازات و معایبشان در مقایسه با خرده فروشیهای معمولی و همچنین فوائد اجتماعی آنها به اختصار بیان شود. برای بهتر شدن موقعیت فروشگاهای شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک تجارت پیشنهاد می گردد:....