بهبود فروش بیمه های زندگی و فرهنگ سازی خرید بیمه عمر در کشور از جمله مواردی است که بیمه مرکزی، تمام شرکتهای بیمه و دستاندرکاران ذیربط بر آن تاکید دارند. بدون تردید، افزایش سهم بیمه های زندگی از حق بیمه های تولید شده در صنعت بیمه و به دنبال آن فروش انواع مختلف بیمه نامه های عمر، از طریق انجام فعالیتهای بازاریابی موثر و هدایت شبکه فروش امکان پذیر می باشد. در این راستا، انتخاب مناسب کانال توزیع و اتخاذ بهترین روش عرضه بیمه های عمر به مشتریان به عنوان مزایای رقابتی شرکتهای بیمه محسوب می شود؛ لذا هدف از پژوهش حاضر شناسایی شاخصهای مناسب بازاریابی بر مبنای مدلهای p4 و c4 به منظور فروش این خدمت به مشتریان می باشد. جامعه آماری تحقیق کارکنان شرکت بیمه کارآفرین در سطح شهر تهران می باشد که از این میان 145 نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب گردید و پرسشنامه میان آنها توزیع گردید که از این تعداد حدود 119 پرسشنامه قابل قبول تشخیص داده شد. پس از شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی بیمه عمر بر مبنای این دو مدل به رتبه بندی این عوامل با استفاده از آزمون فریدمن اقدام گردید. نتایج حاصله نشان داد که از میان شاخص های c4 ارتباط با مشتری و از میان شاخص های p4 محصول از بیشترین اهمیت در نزد مشتریان برخوردار است. همچنین هر کدام از این 8 شاخص خود دارای معیارهایی می باشند که این معیارها نیز رتبه بندی گردیده اند. در انتها پیشنهاداتی به منظور بهبود بازاریابی و فروش بیمه های عمر بر مبنای نتایج تحقیق ارائه گردیده است.