همزمان با پیشرفت تکنولوژی ارتباطات، بانکها و موسسات مالی روشهای جدیدی را به منظور خدمت رسانی بیشتر به مشتریان خود عرضه می کنند، یکی از این روشها، بانکداری اینترنتی می باشد. با توجه به دسترسی تقریباً همگانی به اینترنت، بانکها علاقه مند به استفاده این روش می باشند، لیکن علیرغم سرمایه گذاریهای انجام شده روی توسعه بانکداری الکترونیک، شواهد حاکی از نرخ پائین پذیرش این ابزار از سوی مشتریان می باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر گرایش افراد به استفاده از بانکداری اینترنتی می باشد. جهت آزمون فرضیات از تحلیل همبستگی و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج حاصله مویّد تاثیر مستقیم سهولت استفاده بر سودمندی ادراکی، تاثیر اعتماد و سودمندی ادراکی بر گرایش به استفاده، تاثیر اعتماد و سودمندی ادراکی بر نگرش درباره استفاده می باشد. همچنین تاثیر اعتماد بر سودمندی ادراکی و تاثیر سهولت استفاده بر گرایش به استفاده که در مدل اولیه مورد توجه قرار نگرفته بود، در مدل نهایی تائید شد.