شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 07 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,379
بازدید دیروز: 31,670
بازدید کل: 158,631,097
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 41
کاربران حاضر: 41
مدیریت دانش در سازمانهای عصر دانایی محور
چکیده:

در عصر اطلاعات، مزیت اصلی در سرمایه دانش نهفته است. دانش در دنیای پیشرفته امروز به سرعت در حال تبدیل شدن به مزیت رقابتی اصلی سازمانها می باشد. مدیریت دانش می تواند با یکپارچه سازی سرمایه های دانشی سازمانها در بخشهای مختلف و تاثیرگذاری مستقیم بر مفاهیمی چون مشتری مداری، اعتلای فرهنگ سازمانی، یادگیری سازمانی، تصمیم گیری های هوشمندانه، تولید دانش جدید و تبدیل دانش ضمنی به دانش صریح، زمینه ارتقای سطح فعالیتها و رسیدن به اهداف مورد نظر سازمانها را به همراه داشته باشد. روند اوج یافتن نقش دانش، نوآوری و فناوریهای نوین در ایجاد مزیت های راهبردی و اهمیت یافتن ارزش منابع دانش در اداره سازمانها موجب شده است تا مقوله مدیریت دانش در متن سیاستهای راهبردی قرار گیرد. مدیریت منابع انسانی باید با رویکرد مبتنی بر دانش، از توان نیروی انسانی بهترین استفاده را بکند؛ بر همین راستا، اجرای مدیریت دانش در جهت استفاده از دانش کارکنان و ترویج فرهنگ جریان آزاد دانش در سازمان و تعیین نقش استراتژیک دانش در سازمانهای امروز، می تواند اثربخشی و کارایی کارکنان را افزایش داده و به تحقق اهداف کلی سازمان کمک کند. هدف از تحقیق حاضر تحلیل و تبیین جایگاه واهمیت مدیریت دانش وکارکنان دانشی در سازمان به عنوان عامل مزیتی رقابتی جدید در سازمانهای دانایی محور و اهمیت بکارگیری دانش در شیوه های مدیریتی نوین انجام شده است. شیوه و روش پژوهش حاضر کتابخانه ای است.

کلید واژه: مدیریت دانش، چرخه مدیریت دانش، سازمان دانایی محور، مزیت رقابتی
نویسنده(گان): حسین عباس پور
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1389
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه