شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,343
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,618,715
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 510
کاربران حاضر: 510
توسعه کارکردی کیفیت (QFD)
چکیده:

توسه کارکردی کیفیت سیستمی است مشتری مدار برای مدیریت کیفیت و توسعه و بهبود کالا ها و خدمات که هدف آن ارتقای رضایت مشتری است.با توجه به اینکه امروزه یکی از چالش های اساسی سازمان ها جلب رضایت مشتری است این تکنیک می تواند روش خوبی برای ارائه کالا ها و خدمات مطابق نیازهای مشتریان باشد.البته از آنجایی که خواسته ها و نیازهای مشتریان به صورت کیفی بیان می شودا امکان ایجاد مستقیم این ویژگیها در کالا ها و خدمات تولیدی سازمان وجود نداشته و باید به صورت کمی درآید که سیستم توسه کارکردی کیفیت از طریق خانه های کیفیت این امر را مقدور می سازد. در این مقاله بعد از ذکر مختصری درباره پیشینه و مفهوم QFD-مدل های مختلف این تکنیک و نحوه تکمیل خانه های کیفیت و همچنین مزایا و معایب این روش مورد بررسی قرار می گیرد..به علاوه بعضی از تکنیک هایی که برای رفع پاره ای از معایب این روش به کار می روداز قبیل منطق فازی-شبکه های عصبی مصنوعی-روش تاگوچی بررسی می شود.البته قبل از ذکر این تکنیک ها محیط QFD ونحوه کمک این تکنیک در بکارگیری بعضی از تکنیک های دیگر از قبیل SPC-DOE-DFM-FTA مورد بررسی قرار می گیرد.

کلید واژه: توسعه کارکردی کیفیت، خانه کیفیت، منطق فازی، شبکه های عصبی، روش تاگوچی
نویسنده(گان): عطا اله هرندی و محمد امین قهرمانی
منبع: ارسالی کاربران
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1388
تعداد صفحات: 21
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.