هدف این مقاله، تأثیر سبک های رهبری تحول گرا و تعاملی(مراوده ای) بر مدیریت دانش شعب بانکهای استان گیلان می باشد.این مطالعه از نوع توصیفی- تحلیلی بود که جامعه آماری آن را کلیه شعب بانکهای استان گیلان تشکیل میدهند.به منظور نمونهگیری، پس از برآورد آماری و مشخص شدن حجم نمونه، تعداد 114شعبه از شعب بانکهای استان گیلان با بهرهگیری از روش نمونهگیری تصادفی ساده متناسب با حجم انتخاب شدند. برای گردآوری دادههای مورد نیاز از دو پرسشنامه مدیریت دانش و سبکهای رهبری چندگانه استفاده شد. جهت سنجش روایی پرسشنامه مدیریت دانش و سبکهای رهبری از روایی محتوایی و صوری استفاده گردید و از نظر انطباق سؤالهای پرسشنامه، موضوع و اهداف پژوهش مورد تایید متخصصان قرار گرفت. برای تعیین پایایی پرسشنامه مدیریت دانش و رهبری چندگانه از فرمول آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آنها به ترتیب 91/0 = α و 85/0 = α برآورد شد.یافتههای پژوهش نیز نشان می دهد که از بین مؤلفههای سبک رهبری،سبک رهبری تحول گرا با مدیریت دانش رابطه معنیدار وجود دارد، ولی بین رهبری تعاملی(مراوده ای) و مدیریت دانش رابطه معنیدار وجود ندارد.