شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 11,298
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,665,301
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 134
کاربران حاضر: 134
بعد انسانی سازمان چابک ؛ ارائه مدلی بر مبنای مشتریان، تأمین کنندگان و کارکنان
چکیده:
از سال 1991 اصطلاح چابکی برای اولین بار به منظور توصیف ظرفیت لازم برای تولید مدرن به کار گرفته شد . چابکی به معنای توانایی پاسخگویی و واکنش سریع و موفقیت آمیز به تغییرات محیطی است . همانند تولید کنندگان، سایر سازمانها و موسسات ناچارند که برای رقابت در قرن بیست و یکم به دنبال چابکی باشند چرا که سازمان های مدرن با فشار فزاینده ای جهت یافتن راههای جدید رقابت کارآمد در بازار پویای جهانی مواجه هستند . چابکی، توانایی سازمان برای عرضه محصولات و خدمات با کیفیت بالا را ارتقاء داده و در نتیجه عامل مهمی برای اثربخشی سازمان می گردد. بسیاری از سازمانها به رویکردهایی چون سازمان مجازی و تیم مجازی روی می آورند تا چابکی سازمانی را بهبود داده و از لحاظ جهانی توسعه یابند. البته، گاهی چابکی ممکن است یکپارچه سازی فرآیندها، اعضا و نیز ویژگیهای سازمان با تکنولوژیهای پیشرفته به نظر آید . این مقاله درصدد است تا با مرور مختصر ادبیات موضوع، یک مدل چابکی را برمبنای عرضه کنندگان، کارکنان سازمان و مشتریان ارائه دهد . فرض بر این است که ارتباطات بر یک بنیاد رهبری، فرهنگ سازمانی و سیستم های پاداش کارکنان استوار است که میان افراد و تکنولوژی ارتباط ایجاد می کند . این ارتباطات عبارتند از مشغولیت افراد در تصمیم گیری، ارائه فرآیند و محصول با کیفیت از طریق غنی سازی مشاغل، آموزش در زمینه فناوری، و ایجاد یک سیستم پاداش که نیروهای سوق دهندة چابکی را تقویت می کند.
کلید واژه: چابکی، سازمان چابک، بعد انسانی، مدل چابکی
نویسنده(گان): بهنام شهایی، الهه بابایی
منبع: اولین همایش ملی مدیریت صنعتی
موضوع: تولید
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 9
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.