با پیشرفت سریع تکنولوژی در عصر حاضر،بانک به عنوان یک نهاد اقتصادی بسیار موثر و بازوی قدرتمند اقتصاد کشور ، سعی درهمگامی با تغییرات رو به رشد دارد. گسترش خدمات بانکداری و رقابت بانک های دولتی و خصوصی و امتزاج حیرت انگیز بانکداری سنتی و الکترونیک و حس نیاز در رسیدن به ماشین شتاب زده تجارت جهانی ؛ میل به تغییر درروند اجرایی بانک ها ،به جهت پاسخگو بودن به تنوع نیازهای مشتریان و البته افزایش سرعت در ارائه خدمات بانکی و ذخیرهء اطلاعات با سبک و سیاقی به غیر از ابزار کاغذی و از همه مهمتر ، متمایز شدن در عرصهء عمل را در مدیران ارشد افزایش داد ؛ و آنها را خیلی زود به این نتیجه رساند که :بقا در محیط ناپایدار و پیچیدهء هزاره سوم ،مستلزم تفاوت در عملکرد و بهبود کیفیت خدمات و جلب رضایت هر چه بیشتر مشتری است . در این مقاله ، ضمن بررسی تاثیر اجرایی Core Banking درعملکرد بانک و سنجش میزان رضایت مشتریان به عنوان اصل وجودی هر سازمان ،بازتاب آن در نظام اقتصادی کشور نیز آنالیز می شود . با توجه به نو پا بودن فن آوری یاد شده ؛ تخصیص هزینهء اجرایی به Core Banking و ریسک بالای آن ، امری گریز ناپذیر است . لذا راهکارهای ارائه شده در مقاله آتی همگی در جهت اجرای مقرون به صرفهء فن آوریCore Banking می باشد.