هدف: هدف این مقاله این است که نشان بدهد یادگیری سازمانی به طور فزاینده ای تاثیر گذار بر عملکرد سازمانی است. بر اساس مطالعه 3 شرکت هندی جهانی که در منطقه سرمایه گذاری ملی در دهلی هند در حال فعالیت می باشند ، این تحقیق در جستجوی پیدا کردن رابطه یادگیری سازمانی با عملکرد سازمانی در سناریو هندی می باشد. طرح و روش : نمونه مورد مطالعه شامل 3 سازمان هندی میباشد که در سطح جهان فعالیت می کنند.این سازمانها از طریق تکنیک نمونه گیری هدفمند انتخاب شده است.در کل از 100 مدیر ارشد در این شرکت ها مصاحبه شده است، که از میان انها 72 نفر مربوط به مدیران بخش منابع انسانی و 28 نفر دیگر مدیران صفی می باشند. اطلاعات جمع اوری شده از این مدیران با استفاده از نرم افزار SPSS 12 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته های تحقیق : نتایج تحقیق نشان می دهد که یادگیری سازمانی ، که به طور گسترده ای بر سرتاسر فعالیت های مدیریت منابع انسانی منعکس شده است ، یک همبستگی مثبتی با عملکرد سازمانی دارد. مفاهیم و محدودیت های تحقیق : این مقاله بیشتر نمونه های از سازمان های دولتی ، عمومی و خصوصی را نشان می دهدکه همین مسئله تحقیق را جذاب تر کرده و کمک کرد تامتون هندی بهتر ارائه شود. اعتبار و اصالت:این تحقیق برای سازمان های MNC یا سازمان های تجاری جهانی که در جستجوی سرمایه گذاری یا توسعه در هند می باشند سودمند خواهد بود ،از طرف دیگر به درک رابطه یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی در سازمانهای هندی در مفهوم اقتصادجهانی حال حاضرکمک می کند. واژگان کلیدی: عملکرد سازمانی، سازمانهای یادگیرنده، مدیریت منابع انسانی، مدیریت عملکرد، هند.