شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 20,255
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,621,627
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 618
کاربران حاضر: 618
معرفی یک فرایند ۵ مرحله ای الگوبرداری (Benchmarking)
چکیده:

الگوبرداری (Benchmarking) فرایندی است که توسط آن، یک شرکت یا سازمان می تواند خود را با بهترینهای همان صنعت یا صنایع دیگر مقایسه کرده و عملکرد خود را بهبود بخشد.این فرایند،فرایند قدرتمندی است که روند بهبود را سرعت بخشیده و هزینه های آن را کاهش می دهد و نباید به آن به عنوان یک مد مدیریتی نگاه کرد. عملکردهایی که توسط الگوبرداری می توان آنها را بهبود بخشید،محدود نیستند و سازمانها و شرکتها می توانند در همه زمینه هایی که لازم میدانند،مثل حاشیه سود و بازگشت سرمایه از این روش جهت بهبود، بهره گیرند. الگوبرداری به واقع ابزاری برای بهبود مستمر بوده و می تواند توسط انواع سازمانهای تولیدی و خدماتی بکار گرفته شود ولی باید دقت داشت که نباید آنرا با تقلید کورکورانه اشتباه گرفت. این فر ایند،برای اجرا نیازمند مدل بوده وکار گروهی لازمه موفق بودن آن است. شرکتهایی همچون زیراکس (Xerox) توانسته اند با بهره گیری از الگوبرداری حیات مجددی در بازار پیدا کنند.

کلید واژه: الگوبرداری، الگوبرداری داخلی، الگوبرداری رقابتی، فرایند ۵ مرحله ای، مسعود رضائی، Benchmarking
نویسنده(گان): مسعود رضائی
منبع: کنفرانس بین المللی مدیریت 83
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 9
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.