با توجه به اهمیت نام تجاری، شناخت ابعاد ارزش ویژه نام تجاری و عوامل موثر بر شکل گیری آن می تواند در امر تدوین استراتژی کسب وکار به سازمانها کمک شایانی نماید. هدف مطالعه حاضر بررسی عملی و کاربردی مدل ارزش ویژه نام تجاری در بخش خدمات در تهران می باشد. بر مبنای مدل شناخته شده آکر، تحقیق حاضر با بهره گیری از مدلسازی معادلات ساختاری به بررسی روابط علّی میان ابعاد ارزش ویژه و ارزش ویژه کل می پردازد. داده های تحقیق حاضر از طریق پرسشنامه و از 212 نفر از کاربران و مشتریان واقعی در تهران انجام گردیده است. نتایج نشان داد که وفاداری به نام تجاری موثرترین عامل بر شکل گیری ارزش ویژه نام تجاری می باشد، ابعاد دیگر یعنی کیفیت ادراکی، اعتماد و تداعی/آگاهی تائیدات لازم را بدست نیاوردند. تحقیق نشان داد که مدیران نام تجاری و برنامه ریزان بازاریابی بایستی اهمیّت فوق العاده وفاداری به نام تجاری را در ارزیابی ارزش ویژه مدنظر داشته، و تلاش بیشتری در جهت شکل گیری وفاداری به نام تجاری صرف نمایند. با توجه به توسعه خدمات و نقش نامگذاری تجاری در این بخش، ارزش تحقیق حاضر در بسط ادبیات و آزمون عملیاتی سازی کردن ارزش ویژه نام تجاری در بخش خدمات می باشد