شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,653
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,673,656
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 145
کاربران حاضر: 145
سنجش رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات با استفاده از مدل کانو و سروکوال
چکیده:

نگاه نظریه پردازان سروکوال به کیفیت بصورت تک بعدی و خطی بوده که این تعریف از کیفیت برای سازمانهای خدماتی امروزی که برای باقی ماندن در عرصه رقابت نیازمند ارتقای کیفیت خدمات خود بوده جامع و کامل نمی باشد. بدین منظور در تحقیق حاضر از تلفیق مدل کانو و سروکوال استفاده شده است که حذف فرضیه خطی بودن تعریف کیفیت را بهمراه دارد. در اولین گام از پژوهش عوامل کیفیت خدمات بر اساس مدل سروکوال تعیین شده و سپس عملکرد کنونی شرکت در ارائه این خدمات از دید مشتریان و انتظارات آن ها از کیفیت خدمات ذکر شده مورد ارزیابی قرار گرفته است. با توجه به فاصله بین انتظارات مشتریان و عملکرد کنونی شرکت در ارائه این خدمات، خدمات به دو دسته ضعیف و قوی تقسیم می شود. در دومین گام از پژوهش با تلفیق مدل کانو و سروکوال، عوامل کیفیت خدمات بر اساس مدل کانو طبقه بندی شده تا مشخص شود کدام ویژگی کیفیت خدمات که توسط مدل سروکوال تعیین و مورد ارزیابی قرار گرفته، دارای اهمیت استراتژیک در ارتباط با رضایت مشتریان است. تاکید بر ویژگیهای جذاب شناسایی شده از دید مشتریان، رضایت آنان را افزایش داده و به کسب مزیت رقابتی منجر می شود.

کلید واژه: کیفیت خدمات، مدل سروکوال، مدل کانو، بیمه
نویسنده(گان): امین همتی، هادی مرادی
منبع: دومین کنفرانس بین المللی بازرایابی خدمات مالی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1389
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.