ارزش ویژه نام تجاری یک موضوع بنیادی در سازمانهای بزرگ امروزی بوده و استراتژی های بازاریابی را در این سازمانها تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. مطالعه حاضربه بررسی تاثیر شهرت شرکت بر تشکیل ارزش ویژه نام تجاری می پردازد. به همین جهت ارزش ویژه نام تجاری در بخش خدمات ارتباطی برای نام تجاری شرکت ایرانسل بررسی می شود. داده ها از طریق پرسشنامه و به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی جمع آوری گردید. با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی، تحلیل همبستگی و مدلسازی معادلات ساختاری اقدام به بررسی فرضیات شد. تحلیل نتایج نشان داد که شهرت شرکت بر ابعاد ارزش ویژه نام تجاری تاثیر مستقیم و معنی دار داشته، و از بین ابعاد آگاهی از نام تجاری، کیفیت ادراکی، تداعی معانی نام تجاری و وفاداری به نام تجاری تنها عامل وفاداری به نام تجاری بر ارزش ویژه نام تجاری تاثیر معنی دار و مثبت اعمال می نماید. بنابراین موسسات خدماتی بایستی تاکید زیادی بر ایجاد وفاداری به نام تجاری به خدماتشان داشته و در این زمینه از شهرت سازمانی خود نیز بعنوان یک مزیت رقابتی منحصربفرد بهره گیرند. همچنین از طریق ترفیعات فروش و تبلیغات، شهرت سازمانی خود را گسترش داده و از این طریق بر وفاداری مشتریان خود تاثیر مثبت اعمال نمایند.