شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 20,270
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,674,273
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 115
کاربران حاضر: 115
تاثیر شهرت سازمان بر ارزش وی‍‍‍‍ژه نام تجاری در بخش خدمات
چکیده:

ارزش ویژه نام تجاری یک موضوع بنیادی در سازمانهای بزرگ امروزی بوده و استراتژی های بازاریابی را در این سازمانها تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. مطالعه حاضربه بررسی تاثیر شهرت شرکت بر تشکیل ارزش ویژه نام تجاری می پردازد. به همین جهت ارزش ویژه نام تجاری در بخش خدمات ارتباطی برای نام تجاری شرکت ایرانسل بررسی می شود. داده ها از طریق پرسشنامه و به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی جمع آوری گردید. با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی، تحلیل همبستگی و مدلسازی معادلات ساختاری اقدام به بررسی فرضیات شد. تحلیل نتایج نشان داد که شهرت شرکت بر ابعاد ارزش ویژه نام تجاری تاثیر مستقیم و معنی دار داشته، و از بین ابعاد آگاهی از نام تجاری، کیفیت ادراکی، تداعی معانی نام تجاری و وفاداری به نام تجاری تنها عامل وفاداری به نام تجاری بر ارزش ویژه نام تجاری تاثیر معنی دار و مثبت اعمال می نماید. بنابراین موسسات خدماتی بایستی تاکید زیادی بر ایجاد وفاداری به نام تجاری به خدماتشان داشته و در این زمینه از شهرت سازمانی خود نیز بعنوان یک مزیت رقابتی منحصربفرد بهره گیرند. همچنین از طریق ترفیعات فروش و تبلیغات، شهرت سازمانی خود را گسترش داده و از این طریق بر وفاداری مشتریان خود تاثیر مثبت اعمال نمایند.

کلید واژه: شهرت شرکت، وفاداری به نام تجاری، ارزش ویژه نام تجاری
نویسنده(گان): علیرضا موتمنی، هادی مرادی، امین همتی
منبع: پنجمین کنفرانس بین المللی برند
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1389
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.