شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 20,754
بازدید دیروز: 21,359
بازدید کل: 152,014,083
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 82
کاربران حاضر: 82
بررسی میزان اعتماد به کانال بانکداری از طریق تلفن همراه
چکیده:

با توسعه و پیشرفت تکنولوژی ارتباطات، بانکها و موسسات مالی روشهای جدیدی را به منظور خدمت رسانی بیشتر به مشتریان خود عرضه می کنند، یکی از این روشهای نوین، بانکداری از طریق تلفن همراه است. با توجه به ضریب بالای نفوذ تلفن همراه و دسترسی تقریبا همگانی به خدمات تلفن همراه، بانکها به استفاده از این روش علاقه مند بوده، لیکن علیرغم سرمایه گذاریهای انجام شده روی بانکداری موبایلی، شواهد نشان دهنده نرخ پائین پذیرش این ابزار از سوی مشتریان می باشد. با مرور ادبیات بانکداری اهمیت اعتماد ادراکی مشتریان به استفاده از خدمات بانکی محرز می گردد. بر همین اساس با شناسایی ویژگیهای روش بانکداری موبایلی و تاثیر آن بر اعتماد ادارکی مشتریان، مدل مفهومی تحقیق تدوین شد و بر اساس آن پژوهش حاضر انجام شده است. مطالعه حاضر با نظر سنجی از 177 نفر از مشتریان بانکهای دولتی سمنان انجام گردیده، برای تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آماری مناسب استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که سودمندی ادراکی بعلت عدم محدودیت مکانی، ضریب نفوذ بالا، شخصی بودن و همراه همیشگی از عوامل مهم ایجاد اعتماد می باشد. بدین منظور ایجاد اعتماد برای افزایش اعتماد و کاهش ریسک ادراکی مشتریان نسبت به بانکداری موبایلی باید بطور مستمر مورد پیگیری قرار گیرد.

کلید واژه: بانکداری الکترونیکی، بانکداری از طریق تلفن همراه، اعتماد ادراکی، گرایش رفتاری
نویسنده(گان): علیرضا موتمنی، هادی مرادی، امین همتی
منبع: هشتمین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1389
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.