با توسعه و پیشرفت تکنولوژی ارتباطات، بانکها و موسسات مالی روشهای جدیدی را به منظور خدمت رسانی بیشتر به مشتریان خود عرضه می کنند، یکی از این روشهای نوین، بانکداری از طریق تلفن همراه است. با توجه به ضریب بالای نفوذ تلفن همراه و دسترسی تقریبا همگانی به خدمات تلفن همراه، بانکها به استفاده از این روش علاقه مند بوده، لیکن علیرغم سرمایه گذاریهای انجام شده روی بانکداری موبایلی، شواهد نشان دهنده نرخ پائین پذیرش این ابزار از سوی مشتریان می باشد. با مرور ادبیات بانکداری اهمیت اعتماد ادراکی مشتریان به استفاده از خدمات بانکی محرز می گردد. بر همین اساس با شناسایی ویژگیهای روش بانکداری موبایلی و تاثیر آن بر اعتماد ادارکی مشتریان، مدل مفهومی تحقیق تدوین شد و بر اساس آن پژوهش حاضر انجام شده است. مطالعه حاضر با نظر سنجی از 177 نفر از مشتریان بانکهای دولتی سمنان انجام گردیده، برای تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آماری مناسب استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که سودمندی ادراکی بعلت عدم محدودیت مکانی، ضریب نفوذ بالا، شخصی بودن و همراه همیشگی از عوامل مهم ایجاد اعتماد می باشد. بدین منظور ایجاد اعتماد برای افزایش اعتماد و کاهش ریسک ادراکی مشتریان نسبت به بانکداری موبایلی باید بطور مستمر مورد پیگیری قرار گیرد.