با توجه به اینکه در هزاره سوم میلادی، انقلاب فناوری و انفجار اطلاعات، منطق کسب وکار سنتی را با تردید مواجه ساخته و تجارت الکترونیکی را جایگزین آن نموده است، لذا تحقیق حاضر با عنوان "ارزیابی میزان کیفیت خدمات الکترونیکی مؤسسه مالی و اعتباری مهر استان قم" با هدف ارزیابی میزان کیفیت خدمات الکترونیک مؤسسه مالی و اعتباری مهر استان قم از نظر مراجعه کنندگان و ارائه راهکارهای نوین برای مطلوب تر شدن ارایه خدمات الکترونیکی به مراجعه کنندگان انجام پذیرفته است. تحقیق به روش توصیفی پیمایشی با پرسشنامه ای با مقیاس لیکرت حاوی 23 سوال بسته پاسخ مبتنی بر فرضیه های تحقیق در جامعه آماری که کلیه مشتریان استفاده کننده از خدمات الکترونیکی مؤسسه مالی و اعتباری مهر استان قم را در نظر گرفته، با شیوه نمونه گیری تصادفی که نمونه مورد آزمون با استفاده از فرمول کوکران 263نفر بدست آمد، انجام شد. سپس اطلاعات در دو سطح آمار توصیفی شامل فراوانی، درصد فراوانی و درصد تجمعی، جدول و نمودار و آمار استنباطی شامل ضریب هبستگی پیرسون و آزمون تی استیودنت بوسیله نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل انجام گرفت که نتایج حاصل از داده ها حاکی از آن است که فرضیه اول یعنی آیا بهره گیری از خدمات الکترونیکی مؤسسه مالی و اعتباری مهر استان قم برای مراجعه کنندگان از نظر جنسیت، سن، میزان تحصیلات آنان متفاوت است؟ در مورد سن، میزان تحصیلات و رابطه آن با بهره گیری از خدمات الکترونیک با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون رابطه ای را نشان نداد. در مورد جنسیت پاسخگویان و بهره گیری از خدمات مؤسسه مالی و اعتباری مهر رابطه وجود دارد. برای برآورد داده ها درباره فرضیه های دوم، سوم و چهارم نیز از آزمون t استیودنت استفاده شدکه فرضیه ها با عناوین "قابلیت استفاده از خدمات الکترونیکی مؤسسه برای مراجعه کنندگان متفاوت است؟" و "نحوه تعامل خدمات مؤسسه در استفاده مراجعه کنندگان مؤثر است؟" و "سرعت، دقت و کیفیت اطلاع رسانی مؤسسه برای مراجعه کنندگان رضایتبخش است؟" با توجه به سطح معنی داری و فاصله اطمینان 99 درصد اختلاف میانگین، فرضیه صفر در سطح رد میشود. لذا با توجه به رد فرضیه صفر درهر سه مورد، این فرضیه ها تأیید می شود. با توجه به نتایج حاصل از تحقیق حاضر در پایان پیشنهاداتی نیز مطرح گردیده است.