شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 23,668
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,625,040
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 705
کاربران حاضر: 705
ارزیابی میزان کیفیت خدمات الکترونیکی موسسه مالی و اعتباری مهر استان قم
چکیده:

با توجه به اینکه در هزاره سوم میلادی، انقلاب فناوری و انفجار اطلاعات، منطق کسب وکار سنتی را با تردید مواجه ساخته و تجارت الکترونیکی را جایگزین آن نموده است، لذا تحقیق حاضر با عنوان "ارزیابی میزان کیفیت خدمات الکترونیکی مؤسسه مالی و اعتباری مهر استان قم" با هدف ارزیابی میزان کیفیت خدمات الکترونیک مؤسسه مالی و اعتباری مهر استان قم از نظر مراجعه کنندگان و ارائه راهکارهای نوین برای مطلوب تر شدن ارایه خدمات الکترونیکی به مراجعه کنندگان انجام پذیرفته است. تحقیق به روش توصیفی پیمایشی با پرسشنامه ای با مقیاس لیکرت حاوی 23 سوال بسته پاسخ مبتنی بر فرضیه های تحقیق در جامعه آماری که کلیه مشتریان استفاده کننده از خدمات الکترونیکی مؤسسه مالی و اعتباری مهر استان قم را در نظر گرفته، با شیوه نمونه گیری تصادفی که نمونه مورد آزمون با استفاده از فرمول کوکران 263نفر بدست آمد، انجام شد. سپس اطلاعات در دو سطح آمار توصیفی شامل فراوانی، درصد فراوانی و درصد تجمعی، جدول و نمودار و آمار استنباطی شامل ضریب هبستگی پیرسون و آزمون تی استیودنت بوسیله نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل انجام گرفت که نتایج حاصل از داده ها حاکی از آن است که فرضیه اول یعنی آیا بهره گیری از خدمات الکترونیکی مؤسسه مالی و اعتباری مهر استان قم برای مراجعه کنندگان از نظر جنسیت، سن، میزان تحصیلات آنان متفاوت است؟ در مورد سن، میزان تحصیلات و رابطه آن با بهره گیری از خدمات الکترونیک با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون رابطه ای را نشان نداد. در مورد جنسیت پاسخگویان و بهره گیری از خدمات مؤسسه مالی و اعتباری مهر رابطه وجود دارد. برای برآورد داده ها درباره فرضیه های دوم، سوم و چهارم نیز از آزمون t استیودنت استفاده شدکه فرضیه ها با عناوین "قابلیت استفاده از خدمات الکترونیکی مؤسسه برای مراجعه کنندگان متفاوت است؟" و "نحوه تعامل خدمات مؤسسه در استفاده مراجعه کنندگان مؤثر است؟" و "سرعت، دقت و کیفیت اطلاع رسانی مؤسسه برای مراجعه کنندگان رضایتبخش است؟" با توجه به سطح معنی داری و فاصله اطمینان 99 درصد اختلاف میانگین، فرضیه صفر در سطح رد می‌شود. لذا با توجه به رد فرضیه صفر درهر سه مورد، این فرضیه ها تأیید می شود. با توجه به نتایج حاصل از تحقیق حاضر در پایان پیشنهاداتی نیز مطرح گردیده است.

کلید واژه: کامپیوتر، اینترنت، اینترانت، اکسترانت، دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک -کسب و کار الکترونیکی، تبادل الکترونیکی، بانکداری الکترونیک، تجارت الکترونیکی B2C
نویسنده(گان): حامد عینی پور
منبع: پایان نامه کارشناسی ارشد
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1389
تعداد صفحات: 22
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.