صنعت بانکداری همراه با تحولات دنیای اقتصاد و تجارت به سرعت در حال تغییر است. با توسعه اقتصاد بینالمللی و رقابتی شدن بازارها، بانکها نیز تحت تأثیر قرار گرفتهاند و نیروی اصلی متحول کننده در این میان فناوری است که موجب شکستن موانع قانونی، جغرافیایی و صنعتی شده است و امکان ارائه خدمات جدیدی را فراهم کرده است. هدف این تحقیق بررسی اثرات کاهش شعب و جایگزینی سیستم های ATM بر رضایتمندی مشتریان و عوامل کارایی بانک صادرات استان کرمانشاه در جامعه آماری شعب و مشتریان شعب بانک صادرات استان کرمانشاه است. نتیجه تحقیق فرضیات در مورد اثرات کاهش شعب و جایگزینی سیستم های ATM بر رضایتمندی مشتریان و عوامل کارایی بانک صادرات استان کرمانشاه را در خطای 5 درصد تایید می کند