شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,148
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,512,426
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 61
کاربران حاضر: 62
مسرهای رشد: چگونه سازمان ها با بهره گیری از فن آوری اطلاعات (IT) استراتژی رسد خود را تعیین کنند؟
چکیده:

سازمانهای مختلف، مسیرهای رشد متفاوتی را بر می گزینند. با مطالعه سازمانهایی که پروژه های رشد و تحول را در خود آغاز کرده اند، به طور کلی دو مسیر اصلی رشد قابل تشخیص است که پایه و اساس این مسیرها و استراتژیهای برآمده از آن، بر شرد و گسترش فن آوری اطلاعات و اینترنت قرار دارد. هر مسیر از دو مقطع یکسان با توالیهای مختلف تشکیل یافته است. این دو مقطع عبارتند از برجسته سازی فرایندهای محوری سازمان و رشد سهم بازار. هر چه نفوذ و اثرگذاری IT در فرآیندهای سازمان بیشتر باشد به گونه ای که فرآیندهای سازمان بتوانند با هزینه کمتر و شفافیت بیشتری به مکالمه با یکدیگر بپردازند، جداسازی فرآیندهای محوری سازمان راحت تر رخ می دهد. بنابراین این دسته از سازمانها شایسته است تا قدم اول خود را بر برجسته سازی فرآیندهای محوری سازمان قرار دهند و پس از آن به سوی رشد سهم بازار قدم بردارند. برعکس، سازمانهایی که نفوذ و اثرگذاری IT در فرآیندهای آنها قابل ملاحظه نیست، شایسته است تا رشد سهم بازار را قدم اول خود قرار دهند و سپس به جداسازی فرآیندهای محوری سازمان وارد شوند.

کلید واژه: استراتژیهای رشد، تحول سازمانی، فناوری اطلاعات، IT، برجسته سازی فرآیندهای محوری
نویسنده(گان): مهدی ساعدی، امیر البدوی
منبع: کنفرانسهای مدیریتی - ارسالی کاربران سایت
موضوع: فناوری اطلاعات
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1382
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه