ماجولاریتی محرکی جدید برای ساختار دهی مجدد به صنایع، زنجیره های ارزش، سازمانها و محصولات است. انعطاف پذیری یک سازمان برای تولید سریع محصول، انتخاب همکاران جدید و حضور یا ترک یک زنجیره یا صنعت خاص تنها با وجود ماجولاریتی در سطوح مختلف محصول، زنجیره ارزش و صنعت امکان پذیر است. دستیابی به این قابلیت نیازمند طی فرآیندی خاص در جهت «بلوغ تکنولوژی» و «فضای رقابتی» است. برای این منظور سازمانها و صنایع نیازمند تغییر در ساختار خود از یکپارچگی فیزیکی به یکپارچگی مجازی می باشند. برای نیل به این هدف دو مسیر قابل تصور است. مسیری که منجر به نابودی تکنولوژیهای موجود و درنهایت عدم دستیابی به ماجولاریتی و صنعت است و مسیری که با تکیه بر محور توسعه فن آوری اطلاعات و تلاش پیگیر در جهت ارتقاء تکنولوژی، سازمانها و صنایع مربوطه را به همه مزایای ماجولاریتی می رساند. این مقاله در پی ارائه تصویری غنی از ماجولاریتی، الزامات و پیامدهای آن و تشریح قابلیت استراتژیک آن برای تجدید ساختار سازمان ها و صنایع است.