در این مقاله ابتدا پس از ارائه یک تعریف شفاف و کاربردی از فرهنگ و یادگیری الکترونیکی و بادرنظر گرفتن روابط متقابل آنها، چالشهای فرهنگی-اجتماعی یادگیری الکترونیکی شناسایی می شوند. سپس بعنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت در یادگیری، موضوع تعامل یا ارتباط متقابل بین افراد (اساتید و دانشجویان) مورد مداقه بیشتر قرار خواهد گرفت. ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی هر جامعه ای نقش تعیین کننده ای در رویکرد آن جامعه به فن آوری دارد. به عنوان مثال جوامعی که فرهنگ مقاومت در برابر تغییر در آنها بارز تر باشد به گونه ای متفاوت با جوامعی که از تغییر استقبال می کنند، با فن آوری برخورد خواهند کرد. یا در مقوله ای مانند آموزش، ارزشهای رفتار گروهی در جوامع (که در جوامعی مانند ژاپن و ایران به نحو بارزی متفاوت هستند) در اقبال عام فن آوری تأثیر بسزایی دارند، چرا که ذاتاً استفاده از رایانه به سمت فردگرایی تمایل دارد و این امر ممکن است با ارزشهای جامعه درتضاد باشد. ارائه پشنهاداتی برای بهبود تعاملات میان استاد و دانشجویان یکی از بخش های این تحقیق را شامل می شود. بعنوان مثال، ترکیب نظام سنتی و الکترونیکی، گذار تدریجی از نظام سنتی به جدید و ترتیب دادن برنامه های فوق برنامه حضوری بصورت مقطعی بعنوان برخی از این پیشنهادات مطرح می گردند.